Söta lilla Anton....

Jag städar på ett dagis nu i två veckor. Och häromdagen pratade jag lite med lilla Anton 5 år, han frågade mig hela tiden vad jag gjorde, hette och hur gammal jag var. Efter ett tag blev han trött på mig och gick och lekte, precis när jag skulle gå kom han springande igen och frågade..
- Är du ett barn?
Väldigt gullig fråga bara och det kändes som om han hade tänkt på det jättelänge.
Jag förklarade då för honom att man egentligen inte räknas som barn när man fyllt 18 år, men sedan sa jag att jag ändå känner mig som ett barn ibland. Anton kollade då på mig och skrattade;
- Haha jaa du är ett barn!
- Jaha, det säger du varför detta då?
Då svarade han så här;
- För du har inga klackskor på dig!
Haha jag försökte verkligen hålla mitt asgarv inom mig, hur gulligt är inte det? Sedan sa han;
- Min mamma har klack på sina skor när hon jobbar och hon är vuxen, och du är inte vuxen för du har inga klackar.
Jag försökte förklara för Anton då att man inte kunde ha klackskor när man städar, för det blir lite svårt att gå då men han lyssnade inte utan bara skrattade. Så alla som inte har klackskor när man städar är barn xD
Förmodligen jobbar väl Antons mamma på ett kontor eller liknande och brukar ha klackskor på sig.....Enjoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback