Amanda som skriver.

HAJHAJ!
Detta var ett tag sen. Nu har jag och kajjan iallafall bestämt att jag ska blogga en gång i veckan, vi får väl se hur detta går. Just nu gör vi inte så mycket. Brigdet Jones dagbok går i bakgrunden och Kajsa sitter på toan, undra vad hon gör. Toapappret är slut! ha. . Igår var jag ledig och då sov jag hela dagen, köpte en gurka, sallad, ägg och 3 cider för 189 kr, 200 svenska typ..helt sjukt. Pank snart. Har inte fått mitt kort så jag kan ta ut pengar än, segt. Kan inte heller se om jag fått lön, schegt! Jaja. Igår var det personalfest på LAGRET.. haha! Det var tydligen dubbelbokat på den lokalen vi skulle vara, men det var mysigt att sitta där. Kändes som att man var på jobb. Det bjöds på kyckling, potatissallad, grönsaker, sås, panacotta med bär och till det blev det vitt. Det var koseligt (mysigt)!. Sedan bar det ut på byen. Skulle möta Kajsa på ett ställe där det var oktoberfest, men där var det fullt. Vi begav oss ner till Akers brygge istället och ställde oss i kön till ett ställe som hette Latter. Efter en stund fick vi beskedet att vi inte skulle komma in eftersom att där var det även fullt och där stod Kajsa även i kön! Så vad skulle vi göra nu? 19-åringar kommer ju inte in någonstans. Vi bestämde oss för att testa på ett 20-års ställe. Jag blev stoppad och sa att jag inte hade legg, då gav Kajsa och en annan tjej upp och vi gick ur kön medan mina jobbarkompisar kom in. Efter ca 1 minut sprang de ut igen och började kopiera stämplarna. 5 sekunder efter det visade den andra tjejen upp sin stämpel och hon kom in! HAHA Vi blev chockade och beslutade oss för att springa in när vakten inte såg och vi lyckades. Exakt samma sak gjorde jag för några veckor sedan. Korkad vakt! Menmen. Denna gången var det konstigt folk där. Kanske inte världens bästa kväll men vi kom hem vid 5. 

Och vad har då hänt denna dagen? Idag har det inte hänt så mycket. Jag vaknade kl 1 och Kajsa en halvtimme tidigare. Det är otroligt skönt att vara ledig på söndagar. Jag har fått uppdraget att berätta om våran trevliga dag. Vi gjorde en frukost bestående av ägg, macka, oboy och välling. Vi städade våra 'rum' och beslutade att vi skulle ta en liten promenad genom stan. Först blev det en tripp till Kajsas jobb där en brownie landade i magen. Sen gick vi ner till Akers brygge och njöt av den kalla luften.? Efter en promenad på 2 timmar gick vi hem och plötsligt frågar en kille oss på engelska vart Bokstaveien ligger. Med vår krassliga engelska försökte vi förklara för han och hans kompis. Han hörde oss prata svenska och sa att vi svenskar är helt crazy i Barcelona. Vi BAH ÖÖÖHH. haha. Nä, men de började prata om The game och att han haft sex med en tjej som bara hade gått där ifrån osv. Information som vi och ni verkligen bryr oss om. Iaf. Amerikanaren säger till kajsa: 
- The was you look at me, is the same way a cat looks at a tunafish box.
Eh.. 
Sen visar det sig att han var norsk och bara hade lurat oss. Underliga killar som bara ville åt Kajjan ;) 
Jaja. Nu ska jag sova. Jobb imorgon 11-19. Haa dé.

"Varför stoppar norrmännen p-piller i näsan?"
"De vill inte ha snorungar."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback