Amanda som skriver.

Tjaaaaaaa. Amanda här. Bara så ni vet kommer jag att gästblogga här lite då och då. Hoppas ni inte har något emot det. Min blogg är nämligen nedlagd och jag tänkte att jag och Kajsa kunde föra en liten blogg tillsammans. Eller aa, ni fattar. Okej. Vem är jag då? Om ni inte redan förstått heter jag Amanda. Tjej på 19 år, 160 cm. Blåögd med rakt ljusbrunt hår. Gillar att: prata norska. Fin beskrivning. Nä men jag har gått i samma skola som Kajsa från att vi var 6 år till 19. Dock spenderades inte dessa år tillsammans. På tingbersskolan gick hon i granen och jag i tallen. På varlaskolan gick hon i kulturklass och jag i fotbollsklass. Men! På gymnasiet lyckades vi hitta varandra och blev mycket goda vänner. Nu bor vi här uppe i Oslo och kommer snart att flytta ihop själva. Där fick ni en liten bakgrunds information. Jättefin. Här i Norge jobbar jag på Oslos finaste mataffär (dyraste), Centra Colusseum heter den. Här handlar prinsessan Astrid lite titt som tätt.  Sitter i kassan och förstår knappt vad kunderna säger, men det går hyffsat bra.

Idag har jag hunnit med att sova, äta mat, tittat på VMA och skypeat(?) med mor och far. Det kommer bjudas på lite härliga bilder från fascinerade otekniska människor. Sådan mor,sådan dotter? sådan far, sådan dotter?..Haha. Men nu orkar jag inte skriva mer för idag. Är förövrigt ledig imorgon. YES. Då ska jag hinna med att: gå till banken och öppna konto, gå till skattekontoret och avsäga mig min utvandring hit, titta på kontantkort till mobilen, ringa på lägenhet, baka, fika med Kajsa, hitta Friskis&Svettis och ta det lugnt. Hehe. Puss&Kram för idag.
- Vad händer när svenskarna reser till Norge?
- Intelligensnivån i Norge stiger.
Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback