DAG 1 i Oslo - Första dagen på jobbet!

Heeej! Nu har jag precis ätit mat, det bjöds på en legendarisk spagetti och köttfärssås a la Amanda och Kajsa, en mycket god sådan. Idag har jag jobbat min första jobbdag på BIT. Jobbade 9-19:30!! Trodde jag skulle dö efter men jag överlevde. Fick en halvtimmes rast och alla 1000 regler bara surrar runt i mitt huvud nu, men jag hoppas de sitter snart. Jobbigt att behöva fråga någon om hjälp för jag har lite svårt att fatta vad de säger. Kunderna går bättre för då kan jag bara peka. ;) Har fått föra massor, kassan är jättelätt, inte alls lika många alternativ och knappar som på BK Balder. Och just nu så är det inte ens 1/10 så kul heller, men jag tror det blir roligare sen när man lär känna lite fler folk. :) har mest tränat på att göra kaffe idag, så nu kan jag göra latte, mocca, cortago, espresso, cappucino och frapino. Har till och med nästan lyckats med att göra de snygga bladen eller hjärtan i slutet av koppen ;)
Den bästa Amanda hämtade mig efter jobbet och vi hade en mysig promenad hem. Amanda har beslutat att hon ska avsluta sin blogg och göra lite gäst inlägg här istället, ;) Så detta inlägg är en liten blandning av våra ord. Frågan är om jag vågar lämna ut mitt lösenord till denna kvinna? hehe... man vet ju aldrig vad som händer när hon är i farten :P
Jaja, nu sitter jag här på facebook på Amandas dator för den är bättre än mig :P Killarna spelar tvspel, de dödar zoombies. Men nu ska Amanda snart sova eftersom hon börjar tidigt imorgon så nu tänkte vi se på något roligt på datorn, får se vad det blir. Jag jobbar 10-18 imorgon, nice ! Hoppas det framgår att Amandas dator är bäst ( Kajsa tillägger endast internet) hehe.. Nu börjar livet i Oslo <3
Förresten har jag bokat bussbiljetter hem för är ledig lördag-måndag. Så ska jobba både lördag och söndag mina sista gången på Liseberg och sedan sista Lisebergsfesten och sedan blir det Oslo igen på måndag! :D ha det bäst! Enjoy

En liten bild jag hitta, haha ful var den med ;)



Kommentarer
Postat av: Petra

Ååh gulle! Jag saknar dig men vill samtidigt att du ska ha det bästbästbäst! Nästa gång du kommer hem (och inte ska jobba, ut o festa eller göra massa annat kul) så kan du väl slå mig en pling så vi kan försöka ses! och sen när du som sagt slagit dig till ro ordentligt kan jag komma och hälsa på dig en helg:) skulle jag behöva. PUUSS LOVE

Datum:2010-09-13 Klockan:23:11:37
URL: http://petralundevaller.blogspot.com
Postat av: Emilia/lillasyster

Kungsbacka blir aldrig detsamma utan dig. Jag saknar dig alldeles för mycket. Vem ska jag sitta och glo på Let's Dance med till hösten? Vem är det jag ska ligga och läsa gamla skvaller tidningar med? Vem är det jag ska ha Top Model kväll med? Åh Kajsa, jag saknar våra gamla dagar. Och jag hoppas att vi kan ses när du är hemma någon gång under någon helg! <3

Datum:2010-09-14 Klockan:01:00:40
Postat av: Nova

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Datum:2012-10-14 Klockan:08:48:03
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback