Tisdagen

Idag var det jobb 10-18, ganska skön jobbtid och jag får säga det själv. Jag fick mest träna på allt som jag ska kunna, fick även lära mig att diska, som jag iof kunde redan från förra jobbet. Och sedan fick jag träna på att skumma mjölken, eller streama som det heter. Nu blir det nästan ett lattehjärta, men inte rikitgt.  Nu börjar jag även fatta norskan bättre, men den är klurig. Allt är i alla fall kjempegrejt ;) Jag gjorde en misstag idag med, eller det gick bra men när jag skulle skära brödet i två delar till en kund så skar jag mig självklart i fingret, djupt också. Och självklart kom det på min färdiga macka som jag skulle sälja. PINSAMT! Men jag fick bara säga som det var så fick jag börja om och kunden fick säga vad han ville ha på en gång till. Men han var snäll så det var skönt att han inte blev arg. Sedan direkt efter det misstaget så satte jag på ett plåster direkt och sedan ville nästa kund ha citron på sin sallad så då fick jag citron på plåstret och det gick igenom till skärsåret, AAAAAJ..hehe. Annars gick det rätt bra, men alla känner väl sig dumma i början? Jag känner mig som en dum….anka (?)


BIT heter ju caféet jag jobbar på och de har väldigt strikta regler, ännu hårdare än BK, jag som inte trodde det fanns. Men allt måste vara kliniskt rent på hela salladsdisken, inte ens en vattendroppe får synas för att det ska se fräscht ut mot kunderna.  Lite jobbigt men jaja. Vet inte hur många gånger jag torkat disken idag, kanske kan bli mitt specialsysselsättning? :P

Nu orkar jag inte skriva mer men jag har lärt mig många fina norska ord, här har ni några smakprov  ;)

Steama – Skumma

Kvittering – Kvitto

Spise här – Äta här

Fin – Ljust (bröd)

Det är nog de orden jag använder mest som inte är så svenska, annars använder jag svenska ord : )


Nu ska vi snart äta gårdagens fina middag, köttfärssås och spagetti, men nu tydligen med ris :O Ojoj, vilken variation :P Imorgon börjar jag 07:15, vilket innebär att jag ska gå upp 05:30, killme.com.  Slutar iof kl 15:30 då så vi får se om jag och Amanda hittar på något kul för hon är ledig! Enjoy


Kommentarer
Postat av: Anton

Grattis till jobbet! :) vilken BIT är du på?

Datum:2010-09-14 Klockan:21:38:39
URL: http://lussepojkarna.blogg.se/
Postat av: EwaStig

Det är jättekul att läsa din blogg Kajsa, klumpigheten kanske tyder på att du är lite lik mamma?? Längtar efter dig! Kram

Datum:2010-09-14 Klockan:21:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback