IKEA

Idag när vi vaknade så spöregnade det och var skitkallt! Det första jag gjorde var att gå till affären brevid hostelet och köpte mig ett par svarta byxor, så nu behöver jag inte frysa mer. Skönt. Sedan bestämde vi oss att dra ut på ett äventyr, regnet gör oss lite besikna så vi ville ha svenska julkänslor så vi drog till Ikea. Tog oss c. 40 min att komma dit. Tänkte att vi skulle köpa köttbullar och pepparkakor iaf. Väl där så var det slut på pepparkakorna och köttbullarna var frysta och kostade 10 dollar!!! Men vi var nöjda ändå eftersom vi fick äta köttbullelunch med lingon och potatismos. Inte alls lika gott om i Sverige men helt okej, dock fick man en lingonsyltsklick lika stor som 1 köttbulle.....snålt tyckte vi! Men vi åkte glada därifrån med batterier, choklad, glass och gräddsås rikare. Sedan bestämde vi oss för attt åka till China Town och köpa oss varsin regnjacka eftersom det verkar regna varje dag här. Vi hade sett dem innan och de kostade bara 100 svenska kronor, tänkte också att de skulle var bra att ha de på Nya Zeeland. MEN när vi kom dit var självklart gallerian stängd, våran vanliga tur. Så istället gick vi till en annan galleria med massa outletbutiker. Och våra shoppingfingrar är inte de bästa när vi egentligen ska spara så vi gick därifrån med x antal påsar. Jag köpte ett linne, pyamasshorts och en strandväska. MEN nu kommer det bästa, detta gick tillsammans på 14 dollar,vilket är c. 100 kronor. Sedan fick vi gå jättelångt i regnet och imorse var vi inte så smarta att ta med oss paraply så när i väl kom fram till hostelet var vi dränkta katter. Nu ska vi äta choklad och bara chilla. Imorgon har vi inga måsten, det är fest på hostelet på kvällen, annars får vi väl dansa soldans. Hoppas ni mår bra, jag har 0 % julkänsla, hoppas ni myser för mig med, jag saknar julkänslorna trots allt. Att jultomten är på stranden i shorts här på alla julkort är bara helt fel för mig. Puss Puss Enjoy

Dagen i bilder, älska svenska flaggan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback