Kaktest, kakfest

Amanda tyckte att jag skulle blogga. Jaha, vad ska jag skriva då? Jag gör inte så mycket om dagarna. På fredag har jag jobbat i 11 dagar i rad. Men jag klagar inte.. ;) Hihi, förresten ska jag hem i helgen, ska bli riktigt skönt. Vet inte vad jag ska hitta på, ska träffa fina vänner bara, och sova i min egna säng ;)

Idag var jag på skatteverket, skulle fixa nytt skattekort, skulle stå i den lååånga kön. När jag kom dit var klockan 10 över 9, de öppnade 9. Då var det nummer 26 som fick hjälp, jag hade nummer 137. Men 1 timme och 20 minuter senare gick jag därifrån, med skattekortet i min hand, eller ja nästan... de skulle skicka det på posten.

Idag har jag och Amanda haft kakprovning, kaktest, kakfest? Ätit pizza har vi också gjort. Men vi fulkommligt älskar Ballerina Kladdkaka och har nog 10 olika kaksorter i skafferiet. Så därför har vi utvidgat våra vyer (?) här i Oslo och därför köpt både Dots och Oreos som ska funka på samma sätt som Ballerina kladdkaka, alltså doppas i mjölk. Resultat:

1. Oreos - är ett varumärke för en populär smörgås kaka för närvarande tillverkat av Nabisco uppdelning av Kraft matar. Strömdesignen består av en sötsak, vitfyllning som ses gemensamt till som ”kräm” eller ”kräm” som skjutas in mellan cirkulär två choklad kakor. Över 491 miljard Oreo har kakor sålts, sedan de introducerades först, danande dem den bäst säljande kakan av det 20th århundradet.


Vi tyckte att kakan var god men mycket smaklöst, inte alls speciellt god. Amanda tyckte att den var tunn och den har ingen god tjockhet. Kajsa tyckte inte alls om den.

2.
Dots - Sætre lanserer nå Dots Doble Sjoko-cookies og Dots Doble Brownie-cookies. Dots betyr Dypp Og Tygg Sjoko-cookies og er spesiallaget for å dyppes i melk. Dots består av to tynne, sprø sjokoladekjeks med mye deilig fyll. Kjempegod alene, og supergod med melk.



Vi tyckte att denna var god, mycket godare än Oreos. Den smakar mycket likt Ballerina och eftersom denna kaka är rätt ny i Norge så anser vi att de har härmat kära ballerina. Amanda tyckte att själva kexet är lite för smuligt, det blir lite sandigt i munnen, men chokladen är len och fin. Kajsa tyckte den var nästan precis som Ballerina, men inte samma klass.

3.
Ballerina Kladdkaka - Ballerina Kladdkakaär en helt ny typ av Ballerina med en frestande smak av kladdkaka i både kex och fyllning. Den nya ballerina har fått tunnare och sprödare kex som liknar kladdkakans frasiga yttre. Mellan kexen har vi fyllt på med extra mycket kräm och fyllning som efterliknar en kladdkakas mjuka inre. Doppas (i mjölk, kaffe eller te) för bästa smak!


Love it! Amanda: den smälter så gott i munnen, jag får en len känsla mot tungan, underbart. Den smälter så otroligt, men ändå finns det en känsla av kladdighet. Kajsa finner inga ord, hon är mållös, och paketet är snart slut... Som sagt, ingenting kan slå klassiska Ballerina. Tror vi kan leva på det, om du inte smakat så spring till affären och köp, glöm inte att doppa ;)

Nam nam nam ....

Och nej, detta inlägget är inte 100% seriöst, eller? ;)


Kommentarer
Postat av: Thannis

hoppsan...det rann visst lite dreggel ur munnen nu när jag såg bilden på Ballerinas kladdkaka. Bästa som skapats på denn jord <3

Datum:2011-01-18 Klockan:22:47:34
Postat av: Maria Montazami

MUMS!

Datum:2011-01-18 Klockan:22:49:14
Postat av: Emilia

Hur länge stannar du och har du lust att ses en stund. Om du har tid vill säga :)

Datum:2011-01-19 Klockan:16:36:28
URL: http://etphoneshome.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback