När polisen ringer på dörren.

Måste berätta en sjuk sak som hände idag. Jag och Amanda satt och åt frukost och kollade på tv när det plötsligt ringde på porttelefonen. Vem fan ringer nu tänkte vi och trodde det var någon från igår som hade glömt något. Amanda svarade och jag gick bakom henne nyfiket och ville veta vem det var. Hon såg lite rädd ut när hon  la på. Sedan viskade hon: Kajsa, det var polisen!! Vaaaa faaan. Vad har vi nu gjort? Hjärtat började bulta och vi blev nervösa. Vi sa inte ett ord till varandra utan började panikartat att städa efter gårdagens fest. Vinflaskorna åkte ut på balkongen och jag sa åt Amanda helt seriöst att hon var tvungen att ta på sig sina byxor. Men sedan efter ett tag så hörde vi ingenting. Vi hade ju nte gjort något fel. Så efter ett tag började vi skratta åt oss, rädda små töntar.

Men inget mer hände så vi bestämde oss för att slänga lite sopor nyfikna som vi var. Vi satte på oss våra one piece och gick ner. Vid entrén satt en man med polisen och pratade. Efter ännu en annan soprunda så hörde vi med våra nyfikna öron att polisen och mannen pratade om någon våldtäckt. Då blickade vi tillbaka att vi faktiskt hörde flera skrik från korridoren, bara kanske en halvtimme innan polisen ringde på våran klocka. Antagligen hade det hänt något och polisen ville nog bara komma in i huset och valde just våran klocka.

Fy det var läskigt och det var längesedan jag var så rädd. Men samtidigt så visste vi att vi inte gjort något. Nu när jag tänker på det så är det mycket läskigt att någon kanske blivit våldtagen i vårat lägenhetshus, våran våning. Men vi vet ju som sagt inget mer....

Fatta vad stor respekt man har för polisen, jag hann tillochmed tänka på vad jag skulle säga. Haha, vi trodde att de ville prata om oss och att vi hade en liten fest igår, hahaha, vad man är nojig ibland.


Så här såg våran dunderfrukost ut i morse när det plötsligt ringde på dörren.
Bestående av: Melonyougurt/skogsbärsyougurt, kokta ägg, fralla, hallon och mangojuice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback