Turister

Idag har jag och Amanda varit mycket duktigare än igår. Vi har hunnit med en turistutflykt och städat en massa. Lagat mat har vi också gjort. Vaknade vid 12 så klockan 13 var vi på T-banan på väg till Holmenkollen. Man kan faktiskt inte bo i Oslo utan att ha besökt Norges mest besökta turistattraktion. Så det var på tiden tyckte vi.

T-banan stannade i 10 min för det var för halt, ganska typiskt. Men vi kom tillslut fram iallafall. Väl där det stod Holmenkollen gick inte en jävel av så vi följde strömmen och gick av på ändhållplatsen. Där hade alla hade skidor och termobyxor på sig, så vi kände oss lite felplacerade, men hittade tillslut ett kärlekspar som vi följde efter. Vi gick mot backhoppningsanläggningen. Väl efter några kilometer och kalla fötter kom vi fram till t-banan igen. Mycket mysig vinterpromenad måste jag säga. Och inte alls så kallt. Sedan efter vi köpt lite tacossaker på Ica gick vi till ett jättemysigt café och drack lite kaffe och åt god kaka.

Sedan när vi var hemma tog vi på oss våra träningsbyxor för ett hemmaträningspass. Har aldrig testat det förr och det va kul, haha. Har två olika dvder. Hoppas inte grannarna såg oss, hehe. Imorgon jobbar jag 12- stängning, så jag vet inte riktigt alls när jag slutar. Men nu ska jag duscha innan jag ska på dejt med kudden och täcket ;) Enjoy


Ett litet barn på utflykt ;)






Backhoppningsbanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback