Mot nya äventyr

Hejsan! Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, grejen är att vi gör så mycket hela tiden så är så trött när man kommer hem så hinner inte, eller så går vi ut på kvällarna. I onsdags var vi först på stranden med Heidi, Evelina och Klara. Även deras vän från USA var med, var inte världens bästa väder men det var mysigt ändå! Sedan på kvällen kom Michaela hit. Jättekul att vara tre stycken nu på resan i några månader :D. Sedan i torsdags gick vi en rundtur runt hela centrum nästan och visade Michan Sydney. Vi var i China Town, Darling Harbour och sedan var vi på akvariet. Såg massa djur, spindlar, ormar, fiskar, ödlor och hajar. Kostade drygt 26 dollar, eftersom vi hade rabatt från hostelet. Personligen tyckte jag inte det var värt pengarna att gå in, men om man gillar undervattensdjur så kan det väl vara kul, haha. Jaja, sedan gick vi hem till hostelet och åt pizza och avslutade sedan kvällen nere i baren i källaren med våra två roomies, tyskan Betine och danskan Katrine.

Igår var vi också ute och gick runt i stan. Var på Wildlife och såg massa andra djur. Då såg vi bland annat kängurur, koalor, krokodiler och strutsar. Tyckte Wildlife var bättre än akvariet men samtidigt ganska dyrt. Vi har hört att vi borde gått på Taronga Zoo som ligger lite utanför Sydney, men hade helt enkelt inte tid nu att ta en hel dag där. Sedan på kvällen lagade kycklingwook, lite lyxigt! Sedan skulle vi ut på en nattclub som heter the Ivy, som tydligen skulle vara bra, men efter några glas vin nere i baren så kom vi helt enkelt inte längre…. Men vi gillar ju Side bar ;)

Idag var det sista dagen på stranden på tre veckor, hej då solbrännan! Var på Bondi hela dagen. Lämnade även halva packningen hos Linnéa och Alexandra som vi inte behöver på Nya Zeeland, superbra!  Ikväll blir det en lugn kväll, vi har chillat och packat våra väskor ännu en gång. Imorgon lämnar vi Sydney bakom oss och drar vidare till Nya Zeeland för nya äventyr.  Ser sjukt myc­ket fram emot det, har inte hört någon som sagt något negativt om det landet. ­Vi har ju inte gjort något riktigt på de senaste veckorna känns det som. Känns skönt att komma ifrån Sydney på ett tag och upptäcka nya platser. Flyget går imorgon på dagen, och vi landar i Norra Nya Zeeland i Auckland. Har kollat på telefonen att det ska regna överallt kommande dagarna, haha vi har sååå tur med vädret asså…haha. Sedan har vi bokat en bussbiljeett med Kiwi- experience som tar oss runt Nya Zeeland till både sydön och nordön.  Vi åker tillbaka till Sydney den 28 januari. Sedan imorgon ska vi även till Greyhound här och boka ett busspass som tar oss upp till Cains så småningom.

Nu ska jag sova snart, tänker på er där hemma! PUSSS <3

Tar fortfarande jättelångtid att ladda ner kort, å ni får helt enkelt kolla på facebbok tyvärr!