Snart ar tiden framme

Snart ska vi lamna Australien, som jag bara alskar mot Asien. Kommer nog bli en stor kulturkrock och vi kommer att vara forvirrade i borjan, men vi vanjer oss nog...Vi tankte forst boka biljett till Bali som vi hittade for "bara" 4000 svenska. Men eftersom min dator fortfarande ar pa service sa maste vi vanta med att kunna boka den. Men vi hoppas att komma harifran pa onsdag eller torsdag. Dessutom har vi bestamt att skicka hem 15 kg av varan packning ocksa, annars kommer vi sakert inte in i Asien. hahaha, vore ju inte sa kul.

Iforrgar gjorde vi nagat jattekul. Vi var ute en heldag med en farga typ ute i stora barriarrevet och dok och snorklade. Vi hade ju dykt en gang innan i Whitsundays men det har var mycket battre, nu sag man verkligen revet och livet dar under. Det ar svart att forklara varfor det ar sa coolt att dyka, men man ser ett helt annat liv i vattnet som man inte trodde fanns. Det ar helt galet. Alla korallerna ar sa himla fargglada och levande. Kanns verkligen som du simmar i en helt annan varld. Traffade tva svenskar ocksa pa baten, Josefine och Malin fran Partille/Askim, trevliga tjejer. Fick massa bra tips pa Asien fran dem. Foresten svammar det over av svenskar har i Cairns, sakert 50 % pa hostellet ar svenskar kanns det som, lite overdrift bara. Sa om ni ska aka hit till Cairns sa maste man aka ivag till barriarrevet!

Idag har vi dock haft varldens samsta dag kanns det som. Vaknade sent och at frukost, sedan nar vi kom tillbaka till rummet sa kom den en tant och sa att vi hade "bedbugs" i varat rum tydligen. Sa vi fick packa alla vara saker i svarta sopsackar och lagga allt i en stor frys i 24 timmar, jaha tankte vi. Dessutom fick vi pengar for att tvatta vara smutsiga saker, det var ju iaf snallt. Sa vi var inte redo for solandet forran 2 idag. Jattejobbigt nar det var superfint vader for en gangs skull. Vi fick byta rum sa nu hoppas vi att vi far stanna dar. Sedan gick vi ock kopte ingridgenser till tacos. Vi tankte att vi maste passa pa eftersom vi inte kommer ata det pa tva manader, och saklart var det varldsgott. Ikvall blir det en lugn kvall, var ute igar och idag ar nog hela hostelet pa chillhumor kanns det som. Dessutom som gradden pa moset av denna dagen sa brande jag mitt finger pa varan taklampa, fraga mig inte hur, sa nu har jag en blasa. Hahaha fail dag! Hoppas imorgon blir en battre dag!

Nu har jag 3 min kvar, sa maste hinna posta detta. Pussss

Kommentarer
Postat av: Ma+Pa

Vá "mysigt" med husdjur men ni fick ju tvättat i alla fall...Hoppas ni får det kanon på nästa ställe. Pussåkram

Datum:2012-03-06 Klockan:09:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback