Mot Byron Bay!

Hallå hallå. Nu sitter jag på Greyhound bussen på väg till Byron Bay som är vårt första stopp. Efter ytterligare tre dagar i Sydney så ska det bli riktigt skönt att få komma uppåt kusten. Ser sjukt mycket fram emot alla stopp vi kommer att göra uppåt kusten. Vi har bokat ett helt paket med både hostel, aktiviteter och resor. Så allt är redan klart, vilket är väldigt skönt.  Vi ska både flyga tvåmansflygplan och campa på stranden. I Byron Bay stannar vi tre dagar sedan åker vi vidare

De senaste dagarna i Sydney bestod inte av så jättemycket. Vi bodde de två första nätterna hemma hos Linnea, Alexandra och Emma. Var inne i stan lite och hann även vara en sista gång på Bondi Beach. Brände oss dock lite eftersom vi knappt sett sol på tre veckor på Nya Zeeland. Sedan sista natten bodde vi på Wake Up för tredje gången, haha receptionskillarna kände igen oss. Men det var sista gången vi bodde där nu, eller? ;) Igår kväll var det vår sista kväll i Sydney och vi gick till kära Side Bar, alltid lika kul. Idag har vi mest varit runt i stan, vilket resulterade i mycket shopping, ajajaj, inte lätt att hålla i pengarna när det finns så mycket man vill ha… men nu ska jag försöka göra mitt allra yttersta för att snåla så mycket man kan, men magen mår inte bra av nudlar så är det bara, haha.

Nu ska jag snart ta och sova lite, denna bussresa till Byron ska ta 12 timmar, och vi lämnade 7 på kvällen så det är en nattbuss. Detta är tydligen den längsta bussresan längst kusten så det känns ju skönt att börja med den. Annars har jag faktiskt inte så mycket roligare att berätta. Puss på er, hörs snart igen!

Hej då Nya Zeeland

Hej då Nya Zeeland. Nu sitter vi på flygplatsen i Christchurch. Väntar på att ta flyget tillbaka till Sydney, flyget går 6:30 och eftersom vi då skulle varit på flygplatsen 4:30 så bestämde vi oss för att spara 30 dollar på hostel så vi åkte direkt till flygplatsen. Har varit här sedan kl 17 och 12 timmar på en flygplats är ju inte det roligaste men slappna av gör vi iaf ;). Kommer att landa i Sydney kl 8 på morgonen.  Tänkte ta och lägga oss och sova snart på golvet här, kanske hinner se en film först innan vi somnar. Har varit i Queenstown de senaste två dagarna och det har resulterats till att vi har sovit 6 timmar på två dagar. Hehehe.. inte alls trötta ;) Idag har vi dessutom åkt buss hela dagen och det blir man ju inte piggare av.  O shit, kände just ett litet jordskalv här på flygplatsen, haha. Hela golvet skakade. Men ingen än vi verkade bry sig men hela staden känns ganska uppbyggd efter jordbävningen förra året samma tid.

I Queenstown så hann vi inte med ens ¼ vad vi skulle vilja hinna med där, kallas för äventyrsstaden. Men eftersom vi redan hade bokat flyg från NZ så hade vi inget val. I går åkte vi till ett ställe som heter Milford Sound. Där skulle det vara jättefint, skulle åka båt och se massa fin natur, vattenfall, kanske till och med delfiner om vi hade tur, MEN det spörenade hela dagen. Det ända vi såg på båtturen var en säl, hallå det finns liksom i onsala. Allting var bara mulet och i dimma så vi såg verkligen ingenting. Snacka om bortkasstade 150 dollar. Men vi kan ju inte rå för vädret så  jättebesvikna och blöta åkte vi hem igen.  Idag har vi inte gjort annat än att åka buss. Men nu ser vi fram emot 3 nätter i Sydney, ska få bo två nätter hos Linnea och Alexandra igen på Bondi, så det blir säkert superbra! Har hört att vädret i Australien är dåligt igen och när jag kollade vädret i Byron Bay som är vår första destination så skulle det såklart även regna där i 4 dagar när vi är där. Varför kan vi inte bara få ha lite tur med vädret i alla fall? ;) Får be till vädergudarna som vanligt.

Sammanfattning av Nya Zeeland: Jättefint verkligen, det är det som varit bäst att se. Vi åkte runt båda öarna med ett bussbolag som hette Kiwi Experience. Allt gick jättesmidigt och jag rekommenderar verkligen att åka med dem om man ska göra en liknande resa som vi på så kort tid. Dock önskar jag att vi hade haft mer tid på vissa platser så man kunde utforska platserna lite mer och inte behöva stressa sig igenom så som vi gjorde. Men eftersom vi har speciell tid att ta oss runt NZ och Australiensiska västkusten på grund av att Michaela har flygbiljett från Au så hade vi helt enkelt inte mer tid att ta ifrån. På varje buss hade men en guide som även var bussschafför som guidade oss lite igenom ställen där vi inte hade tid att stanna den sista vi hade hette Buzz, och han var verkligen sååå skön! Det bästa med Kiwibussarna var att man träffade så himla mycket folk, dessutom som vi gjorde och inte stannade så mycket i flera nätter så åkte vi med 3-4 olika bussar med 50 nya personer. Har träffat massa roliga människor verkligen, de flesta vi träffat har kommit från England, Tyskland eller Sverige, Känns som alla kommer därifrån. Nu ser jag fram emot ännu en bussresa i Australien och hoppas att få träffa ännu fler underbara människor! Det sämsta med Nya Zeeland var (bortsett från vädret som jag alltid klagar på) var att mina förväntningar var så stora att jag faktiskt blev besviken. Visst landskapet här är helt magiskt vackert, trodde inte det kunde se ut så som det gör här, men städerna vi besökte var faktiskt inte något speciellt att ha. Ganska tråkiga tyckte vi. Men annars så gillade jag NZ. Om man ändå åker till andra sidan jorden för att besöka Australien så tycker jag verkligen att man ska åka till Nya Zeeland också, det får man inte missa. Nu börjar ögonen gå i kors här och vi ska ta våra tusen väskor och lägga oss på golvet att sova lite, är man backpackers så är man, då sover man på golvet ;) Pussss

Glaciärer och annat kul

Tjoohoo, jag lever. Orkar bara inte blogga så mycket, eller känner att jag aldrig har riktig tid. Men idag har vi inga planer mer än att sova tidigt så nu har jag tid att berätta vad som händer här på västkusten på sydön i Nya Zeeland.

I fredags så sov vi en natt i Westport. Där stannade vi bara över natten så det var väl inte så mycket speciellt att göra där. Men vi fick bo i ett 10-mans rum med bara tjejer så vi lagade tacos tillsammans och hade det mysigt. Fick ett rum med eget kök, badrum, matbord, soffa och till och med öppenspis så det kändes lyxigt. Sedan i lördags på åkte vi också buss länge till ett ställe som hette lake Manupa. Där var det helt öde och det var familjen som ägde själva hotellet. Så vi fick boende  med middag inkluderat. Sedan på kvällen så hade våran buss hippiefest. Så innan var vi och köpte lite svart bodypaint och lite blommor m.m. Jag fick låna en mönstrad tunika från en tysk tjej på vårat rum. Kvällen var rolig, alla var tillsammans och hade kul.

Sedan åkte vi mot Franz Josef. Kom fram rätt sent så kvällen avslutades med hot pool, internet och filmkväll. Sedan igår så hade vi bokat att göra en full-day guide tour på glaciären Franz Josef. Gick upp redan 6:30, när hade vi sovmorgon senast? Vi fick massa kläder, riktiga skor med tillhörande dubbar, vantar, mössa, regnjacka. Kändes verkligen konstigt att behöva ta med sig så mycket kläder när det var 25 grader utomhus. Först gick vi igenom en regnskog och bakom regnskogen fick vi se den enorma glaciären. Det var så konstigt, att två så stora kontraster till miljöer kan ligga så nära varandra. Tydligen sa guiden att det bara fanns tre sådana sorters glaciärer kvar i hela världen. Två i Nya Zeeland och en i Argentina. Hela dagen bestod väl mest av vandring upp och ner på isen men det var sjukt kul och verkligen värt att se och kläderna behövdes definitivt då det var ganska kallt på isen. Allt var så coot, att gå runt i shorts i strålande sol med is under fötterna. Snacka om once in a life time experience. Glaciären flyttade och smälte hela tiden å ibland hörde vi duns på grund av att glaciären smälte. Vi var i grupp 2/5 och det betydde att vi fick gå näst snabbast. Guiden gick hela tiden längst fram och gjorde vägar för oss med en lags ishacka så vi kunde gå. Eftersom glaciären flyttade på sig så pass ofta så var man hela tiden tvungen att ”hugga” nya trappsteg och vägar. På ett ställe så hade vägen man brukade gå smält och blivit så liten så vi fick ta en annan väg. Då var vi tvungna att krypa in i en istunnel som var pytteliten, men fick åla fram och putta ryggsäcken framför sig. Fick lite lätt klaustrofobi men alla klarade det.  Och eftersom vi hade shorts så fick man ett och annat skrapsår. När vi väl nådde toppen dit man fick gå så var det bara dags att vandra hela vägen tillbaka……då var man sjukt trött. Väl hemma igen på hostelet så gick vi direkt till hot pools, som ingick i priset.  Fanns tre olika pooler med olika temperaturer. En helt klart perfekt avslutning. Sista kvällen spenderades lite i baren men var hemma rätt tidigt, inte speciell rolig bar.

Nu är vi framme i Wanaka. Är verkligen en jättefin stad jättenära en stor sjö. Bakom sjöns utsikt kan man skymta bergstoppar med snö. Idag var det 30 grader när vi kom hit, runt 18 på kvällen så vi gick till stranden en stund. Känns verkligen overkligt ännu en gång att man kan ligga på stranden och sola samtidigt som man kan se snötoppar  i bakgrunden.  Hade gärna stannat här lite till men imorgon åker vi vidare till Queenstown i två dagar sedan åker vi till Christchurch där flyget går vidare tillbaka till kära Australien och Sydney.  Hoppas ni mår bra, hörde att ni fått snö. Gör en snöängel för mig ;) Puss och Kram!

Och förlåt men jag orkar inte ladda upp bilder, ala finns på facebook!

SKYDIVING!

Heeellluuuu!  Nu är vi i River Valley, som ligger i södra delen av nordön. Imorgon åker vi till Wellington och sedan tar vi oss vidare mot sydön. River Valley kan beskrivas som en liten håla mellan bergen kan man säga som ligger precis vid en liten sjö. Det känns verkligen som vi är och campar. Ingen teckning på något, utetoa och utedusch. Men det är jättemysigt här. Dock finns det inte så mycket att göra mer än att ligga vid sjön eller spela volleyboll som vi redan hunnit med idag. Imorgon ska vi upp tidigt och göra horse treking. Kommer nog bli coolt eftersom vi ska få rida barbacka ute i naturen. Nya Zeeland är verkligen fantastiskt när det gäller natur och landskap, ja jag låter som en tönt….haha.

Annars har vi de senaste dagarna varit i Taupo i tre nätter och i måndags gjorde vi våran hittills roligaste äventyr. VI HOPPADE FALLSKÄRM! Det var verkligen helt galet roligt, ska lätt göra det igen någongång. Svårt att beskriva känslan men den var väldigt speciell. Förstår fortfarande inte att jag verkligen svävade i luften. Först skulle vi göra det på söndagen men vädret var för dåligt så våra oroliga magar fick vänta en dag till. Kl 14 var det dags. Om jag ska vara ärlig var jag inte alls så nervös som jag trodde jag skulle vara timmarna innan. Jag hade så otroligt mycket energi precis innan vi skulle åka upp i flygplanet (som dessutom var rosa). Först när vi kom till ”kontoret” fick vi se massa olika videor och förslag på hur vi ville lägga upp vårat hopp. Vi tänkte att det var lika bra att ta allt på samma gång, så vi tog det dyraste paketet som kostade 600 dollar. För det fick man både hoppet på 1500 feet, alltså 60 sekunder fritt fall, minst 40 kort, DVD från två olika vinklar och gratis t-shirt. Med två olika vinklar så menar jag att man hade en kameraman med sig som hoppade bredvid dig och filmade plus att han du hoppade med hade en kamera på sin arm också.  Nu efteråt är jag väldigt glad att jag valde att filma hoppet, för filmen var galet rolig. Kan ju inte påstå att man är speciellt snygg på filmen precis ;) Har ingen dvd läsare i min dator heller så har inte hunnit se bilderna från hoppet än tyvärr, men visar dem så fort vi kommit till ett hostel som inte har 20 år gammal dator, som detta hostelet har.

Tillbaka till hoppet. Vi fick först vänta i kanske 1-2 timmar innan det var vår tur så nervositeten kröp långsamt fram medans vi stod där och tittade på alla andras hopp. Vi hoppade samtidigt som 3 andra tjejer. Michaela hoppade först av oss, jag sen och Amanda sist. Det var inte förrän jag såg Michaela hoppa som den verkligen klumpen i magen kom och jag insåg att jag verkligen var där jag var. Sekunderna som jag satt där på kanten av flygplanet var helt sjuka, jag kommer ihåg att jag tänkte; vad fan gör jag? Om jag ska vara ärlig så minns jag inte så speciellt mycket av själva lämnandet av planet och första sekunderna när man hoppade men jag minns att jag tappade andan och bara skrek. Det är sjukt svårt att beskriva känslan man hade under hoppet i text men ni som hoppat själva förstår nog vad jag menar. 1 minuts frittfall kändes som 20 sekunder och när fallskärmen tillslut vecklade upp sig kände jag enorm lättnad. Dock fick jag väldigt ont i öronen på grund av lufttrycket så kunde inte riktigt njuta av adrenalinkicken till fullo. Men sedan när fallskärmen var uppe så kunde jag åtminstone hinna titta lite på utsikten som var över Tauposjön. Jag fick även pröva att styra fallskärmen själv.

Kvällen firades med utgång som vanligt…hehe. Det har blivit lite mycket utgångar på sistonde men man lever bara en gång, sova kan man göra någon annan dag. Nu sitter vi här alla tre med varsin dator och tar det lugnt. Ser fram emot den kommande veckan på sydön. Hoppas dock att ryktet om att det är 10 grader där inte stämmer! Då får vi gå i ide eller nått. Idag och igår har vädret varit fint, har dock blåst ganska kallt, så vi saknar trots allt stranden. Men det kommer det kommer…. I Australien kommer vi nästan bara besöka stränder uppåt kusten, här prioriterar vi äventyr! Hoppas ni mår bra och att ni inte fick ont i ögonen av denna långa text men hade svårt att skriva mindre helt enkelt. Hörs snart igen! PUSSS

Vi skrev i händerna för att det skulle vara kul på filmen men
det syntes inte på min film tyvärr.

Hahaha så jävla fula...

Maori Village

Nu sitter jag här i köket på säkert tionde hostelet vi bor på. Man hinner ju inte tröttna i alla fall ;).  Just nu är vi i en stad som heter Rotorua. En liten stad men rätt så mysig. Här ska vi bo i 3 nätter, alltså två till. Bor på ett hostel som heter Base. Nog det ofräschaste av alla vi bott på hittills men det får väl duga. Swimmingpool har de iaf ;) haha.

Igår kom v hit runt 2 tiden på dagen, sedan utforskade vi staden och gick mest runt. Kl 19 var det samling utanför bussen då alla åkte till ett ställe som hette Maori village. När vi kom fram blev vi instruerade att viskulle få se den nya zeeländska ursprungsbefolkningen levnadsstil. Först var det en välkommscermoni där vi var tvungna att stå helt stilla, inte skratta eller le. De bjöd oss på massa olika ljud och danser. Vi tyckte de såg lite läskiga ut ibland när de skulle vara arga. Haha. Sedan fick alla gå in i själva byn där de levde innan. Där fick vi även lära oss massa olika lekar som de lekte på den tiden. Sedan för att få ta kort med dessa människor som var målade i hela ansiktet och hade gamla kläder så var man tvungen att genomföra alla lekarna, vilket var ganska smart. Sedan avslutades kvällen med världens största, lite överdrivet kanske, buffé. Massa fisk, musslor, kyckling, kött, såser, potatis, m.m. Även efterätten bestod av buffé av Pavlovatårta, fruktsallad, vaniljsås, och någon slags kaka. Var längesedan vi var så mätta när vi somnade.

Amanda och Michaela är just nu i Hobbiton. Det är sär dear av sagan om ringen filmerna spelades in. Där hobbittarna bor. Biljetterna dit kostade 100 dollar så det var ganska dyrt.  Jag måste erkänna att jag bara sett delar av sagan om ringen filmerna och det var flera års sedan och jag är inte alls insatt i hur berättelsen är. Men jag beslutade mig för att köpa mig en biljett jag också. MEN under går kvällen och imorse mådde jag jättedåligt.  Kändes verkligen som om jag hade feber. Jag gick ner till receptionen och frågade om jag kunde avboka mig från touren. Det kunde jag men jag fick bara tillbaka halva biljettkostnaden i så fall. Men jag kände att det är bättre att bli frisk än att åka till ett ställe där jag varken mår bra eller tycker är intressant så jag bestämde mig för att stanna hemma. Bortkastade pengar kanske, men ibland gör man saker utan att tänka. Visst vore det coolt att ha sett Hobbiton, men ärlig talat vet jag ju faktiskt inte vad det är riktigt, så bryr mig inte så jättemycket. Tycker mer att det är tråkigt att vara ensam just nu.

Nu kom de precis hem, så nu ska vi till stan. Hittade en affär igår som hade 50% på alla pandora smycken, då kan man ju inte låta bli att köpa en berlock till sitt armband, eller två ;)

Kia Ora, som betyder både hej, hejdå, hur mår du, på Maoriska (?).

Hot Water

Nu är vi framme på Nya Zeeland. Vi kom hit för två dagar sedan. Kändes faktiskt riktigt skönt att lämna Sydney för att göra något annat ett tag. Vi flyg först till Auckland och stannade på ett jättefräscht hostel i två nätter. Vi hann inte med något speciellt i staden, fixade massa med den kommande bussresan bara.  Sedan i tisdags morse tog vi bussen till Hot Water Beach där vi nu är. Vi åker buss med ett bolag som heter Kiwi.  Allt funkar jättesmart och man får hoppa av och hoppa på bussen när man vill. Just nu bor vi i en slags stuga kan man säga, jättefint hostel. Känns som att vara på hotell nästan. Fanns till och med bastu i duschen ;) Hihi. Idag har vi varit på stranden, det var molnigt men Michaela lyckades bränna sig ändå, solen är helt sjukt starkt här. När vi kom fram till Hot Water Beach stranden så hyrde vi en spade. Sedan gick vi dit alla andra turister var och försökte gräva en grop. Om man lyckades skulle man gräva så djupt att det kom upp riktigt hett vatten från marken, riktigt coolt! Vi lyckades dock inte men hann känna i en annan grop på vattnet, och det verkligen så varmt att man brände sig om det inte hade hunnit blanda sig med tidvattnet som kom med vågorna. På kvällen lagade vi pasta med pastasås, riktig lyxmat, haha. Imorgon går bussen 7:30 och då ska vi vidare till Coromandel och där ska vi göra rafting. Klättra i grottor och berg och gå ner i grottor under marken, ska bli spännande. J Hoppas ni mår bra hemma, har ni fått någon snö ännu? Pusssss

Mot nya äventyr

Hejsan! Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, grejen är att vi gör så mycket hela tiden så är så trött när man kommer hem så hinner inte, eller så går vi ut på kvällarna. I onsdags var vi först på stranden med Heidi, Evelina och Klara. Även deras vän från USA var med, var inte världens bästa väder men det var mysigt ändå! Sedan på kvällen kom Michaela hit. Jättekul att vara tre stycken nu på resan i några månader :D. Sedan i torsdags gick vi en rundtur runt hela centrum nästan och visade Michan Sydney. Vi var i China Town, Darling Harbour och sedan var vi på akvariet. Såg massa djur, spindlar, ormar, fiskar, ödlor och hajar. Kostade drygt 26 dollar, eftersom vi hade rabatt från hostelet. Personligen tyckte jag inte det var värt pengarna att gå in, men om man gillar undervattensdjur så kan det väl vara kul, haha. Jaja, sedan gick vi hem till hostelet och åt pizza och avslutade sedan kvällen nere i baren i källaren med våra två roomies, tyskan Betine och danskan Katrine.

Igår var vi också ute och gick runt i stan. Var på Wildlife och såg massa andra djur. Då såg vi bland annat kängurur, koalor, krokodiler och strutsar. Tyckte Wildlife var bättre än akvariet men samtidigt ganska dyrt. Vi har hört att vi borde gått på Taronga Zoo som ligger lite utanför Sydney, men hade helt enkelt inte tid nu att ta en hel dag där. Sedan på kvällen lagade kycklingwook, lite lyxigt! Sedan skulle vi ut på en nattclub som heter the Ivy, som tydligen skulle vara bra, men efter några glas vin nere i baren så kom vi helt enkelt inte längre…. Men vi gillar ju Side bar ;)

Idag var det sista dagen på stranden på tre veckor, hej då solbrännan! Var på Bondi hela dagen. Lämnade även halva packningen hos Linnéa och Alexandra som vi inte behöver på Nya Zeeland, superbra!  Ikväll blir det en lugn kväll, vi har chillat och packat våra väskor ännu en gång. Imorgon lämnar vi Sydney bakom oss och drar vidare till Nya Zeeland för nya äventyr.  Ser sjukt myc­ket fram emot det, har inte hört någon som sagt något negativt om det landet. ­Vi har ju inte gjort något riktigt på de senaste veckorna känns det som. Känns skönt att komma ifrån Sydney på ett tag och upptäcka nya platser. Flyget går imorgon på dagen, och vi landar i Norra Nya Zeeland i Auckland. Har kollat på telefonen att det ska regna överallt kommande dagarna, haha vi har sååå tur med vädret asså…haha. Sedan har vi bokat en bussbiljeett med Kiwi- experience som tar oss runt Nya Zeeland till både sydön och nordön.  Vi åker tillbaka till Sydney den 28 januari. Sedan imorgon ska vi även till Greyhound här och boka ett busspass som tar oss upp till Cains så småningom.

Nu ska jag sova snart, tänker på er där hemma! PUSSS <3

Tar fortfarande jättelångtid att ladda ner kort, å ni får helt enkelt kolla på facebbok tyvärr!

Hur man mår och lite till

Hej hopp! Jag vet att jag har varit dålig på det här på sista tiden, men min dator och internet har inte varit de bästa vännerna när vi bodde på senaste hostelet. Men nu har vi flyttat igen för femte gången in till Sydney igen. Flyttade tillbaka till Wake Up där vi bodde våra första nätter, gillar det hostelet. Idag har vi varit på Bondi och solat en sista gång, imorgon kommer Michaela hit, ååå det ska bli så kul! Så nu har vi fullproppat schema framför oss med olika aktiviteter som vi ”sparat” med att gör tills hon kommer.

Tänkte också berätta om nyår såklart. På dagen så var vi och handlade middagsmat inne i Bondi Junction, vi lyxade till det med tacos eftersom det var det vi var mest sugna på just då. Sedan sprang klockan iväg och vi började fixa i ordning oss på rummet. När klockan var c. halv 9 tror jag så tog vi en taxi till stället där nyårsfirandet skulle ske. Vi hade bokat biljetter till ett evenemang med carnevaltema som låg längs hamnen vid Darling Harbour. Bungalow 8 hette stället. Tyvärr så upptäckte vi innan att stället inte alls lång där vi trodde. Eller vi hade smarta som vi är inte tagit reda på exakt vart det låg. Vi trodde att vi skulle kunna se de världsberömda fyverkerierna från Harbour Bridge bron jättebra därifrån men vi såg inte ett skit. En jävla miss helt enkelt. Så även om vi var besvikna och arga på oss själva dagen efter så känner jag nu att det inte gjorde så jättemycket. Nyår firade vi trots allt i Sydney och kvällen var bra som den var. Lite fyverkerier värda 70 miljoner är väl ingenting ;) Vi kommer att uppleva så sjukt mycket häftigare saker på denna resa. Och nyår kommer vi fira fler gånger, dock inte i Sydney.

Måste verkligen säga att jag trivs jättebra här. Jag vill verkligen inte hem någonstans just nu. Allt är så bra och jag bara älskar Sydney! Att bo på hostel gör mig ingenting. Att tvätta sina kläder i handfatet gör mig ingenting. Att leva i en ryggsäck gör mig ingenting, inte heller att äta nudlar gör mig någonting. För jag bryr mig inte så mycket om de sakerna, för jag mår så himla bra just nu!  Jag tror inte det är förrän nu jag verkligen inser hur mycket vi har att se fram emot detta kommande året, 2012 ska bli det bästa året hittills i mitt liv, och jag ger mig fan på att så ska det bli! Så nu ser jag fruktansvärt fram emot vårt kommande stopp. Vi kommer att tillringa c. 20 dagar i Ny Zeeland snart, de 8 januari drar vi dit, om mindre en  vecka! Åååå vad jag längtar! Nu ska jag ska jag snart sova, tänker på er där hemma! Puss&Kram så hörs vi snart igen! <3

Det vi såg av fyverkerierna, haha fail...

Så här går det när man trampar på sina solglasögon
när man kommer hem efter nyår i Sydney

Har tyvärr inga publiceringsbara bilder från nyår, så detta får duga ;)