Helt sjukt!

Eliana Ramos, 18 år, hittades död i sin lägenhet i Montevideo, Uruguay. Hon hade bantat ihjäl sig. Även hennes syster Luisel Ramos 22 år dog 6 månader tidigare, hennes dödsorsak var att hon fick hjärtstillestånd och föll ihop under en modelvisning. Båda dog av undernäring. De vägde 44 kg respektive 40 kilo när de dog. Detta är helt sinnesjukt, jag är smal och väger mycket mer, då är jag bara 170, medans de var 180 cm långa. Även modellen Ana Carolina Reston 21 år dog av anorexia. Hon vägde bara 40 kilo vid sin död. 40 kilo!! Jag kan inte fatta det, jag tycker jag är smal och jag vill värken gå upp eller ner, jag är nöjd med min kropp. Samtidigt finns det tjejer som vill banta ner sig, är det snyggt att se ut som ett skelett? Absolut inte, så var nöjda med er själva! Haha det låter som jag bara babblar på, men så tycker jag! Dessutom är det mycket ohälsosamt att väga 40 kilo när man är 180 cm lång. Helt sjukt!

Letade på Internet efter fakta till ett skolarbete som inte har med detta att göra men då hittade jag denna fakta istället ;) Här har ni bilder på de stackars tjejerna:
   
Eliana Ramos                     Luisel Ramos       Ana Carolina Reston


Kommentarer
Postat av: Lisa

sjukt att folk puchas så mycket att vara "perfekta" inom modebranchen att det kan gå så här!!

Datum:2009-05-21 Klockan:21:29:47
URL: http://lisaamelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback