Blue Mountain

Igår hade vi äntligen en dag framför oss som vi visste skulle innebära någonting nyttigt. Ännu en sevärddhet. Det var verkligen dags att vi gjorde något och inte bara lata oss som vi gjort dagarna innan. I onsdags kväll flyttade vi vårt ”lilla” pickochpack och flyttade till YHA Bondi. Nu är vi inne på vårat fjärde boende, jaa tröttna hinner vi inte göra i alla fall.  Igår hade vi ställt alarmet på 5 på morgonen! Kan inte ens minnas senast jag gick upp så tidigt, kanske i så fall var när jag jobbade på BIT någongång förra våren. Men de två supertrötta zombisarna hamnade tillslut på minibussen till våran dagsutflykt! Mot Blue Mountain.

 

Vi åkte med ett bolag som hette OZ Experience, och de kan jag verkligen rekommendera. Vi hade en jättebra guide, Smokey kallade han sig.  Vi kom fram till nationalparken runt 9 tiden. Sedan hade vi framför oss 3 timmars promenad i regnskogen. Till en början tyckte vi att det såg ut som en helt vanlig svensk skog faktiskt men rätt som det var så hoppade en känguru fram. De var inte alls så stora som jag trodde, men de vi såg var tydligen barn så det kanske inte var så konstigt. Hur som helst fick vi riktigt bra kort när två kängurur lekte med varandra, såg mer ut som de hade kärleksproblem dock, haha. Synd att man inte kunde se någon bebis i magen bara, men hoppas att få se det någongång när vi åker längst kusten sen. Sedan åkte vi vidare med bussen och påbörjade den långa promenaden. Det var sjukt mycket backar och trappor, säkert fyra vattenfall och massa coola berg. Blev nästan imponerad av mig själv över att jag kan tycka naturen är så häftig ;) Hihihi..Sedan var det dags för lite lunch innan 2 timmars walking med 973 trappsteg. Detta var nog årets träningspass för mig, känner redan nu att jag har ont i benen. Sedan avslutade vi vandringen med att åka ett tåg i 52 graders lutning uppåt i berget. Tydligen världens brantaste tågbana.

 

När vi kom hem igen till Sydney så unnade vi oss pizza ovh lasagne till middag, så redan där blev årets träning redan bortblåst, men vad gör det? Är sjukt nöjd med dagen, och om ni ska till Sydney, boka in Blue Mountain på schemat, kanske lite dyrt men värt pengarna. Det där med de blåa bergen missade vi dock lite på grund av att solen inte lyste på bergen så de såg blåa ut, så det va väl egentligen det som var negativt.

 

Idag har vi varit på straden, denna gången Watzon Bay. Imorgon är det nyår, sjukt vad tiden går fort. Vi har beställt biljetter till någon slags carnivval vid Harbour Bridge, Bungalow 8 heter stället. Där ser man tydligen fyverkerierna jättebra och på stället ska det vara många backpackers. Ska dit med Evelina och Heidi från mitt förra jobb i Oslom BIT. Så det ska bli superkul att fira nyår med flera! :D Här kommer massor av fina bilder. Puss på er!

Så, tre kort ville blogg.se vara med på att lägga upp idag, blir så arg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback