Julen

Står nu på jobbet, idag i barnklædesaffæren. Ær arg på mig sjælv, førbannad øver hur jag lyckades tappa min Michael Kors klocka i stengolvet i morse. Hela glaset sprack och visaren går inte ens.... Hoppas verkligen dagen blir bættre. Ikvæll blir det iaf utgång. Næst sista helgen i Oslo.

Inatt drømde jag om julen. Jul ær någonting som de flesta gillar. Och jag kan på många sætt hålla med alla de som tycker att den ær øverskattad. Alla høgtider ær væl ganska øverskattade? Och allt var bættre nær man var mindre, så ær det bara! Jag kan också tycka att julen ær lite øverskattad. Den ær inte alls lika spænnande och førvæntansfull som nær man var liten men jag tycker fortfarande den ær lika mysig. Jag ælskar att vakna upp på julaftons morgon och inse att det faktiskt ær just julafton. Jag ælskar julmaten, tænda ljusen, tomtar, julgranen, slækten, och allt som har med julen att gøra. Mysigaste tycker jag næstan ær julstæmningen hela december. Det ær så fruktansvært mysigt alltihop. Nu knæcker det mig lite och jag blir ledsen nær jag tænker på att jag iår inte kommer få uppleva denna høgtid. Førra året åkte jag hem kl 23 dagen innan julafton, så då hann jag heller inte uppleva julatæmningen, men iår åker jag från Sverige redan 5 december. Så att missa julen har jag nog bara mig sjælv att skylla, tar på mig den smællen. Men samtidigt så ska det bli sjukt spænnande och kul att åka ut och resa också, uppleva andra traditioner på annat sætt helt enkelt. Tror att fira jul i Sydney øvervæger min tvivel och besvikenhet trots allt just nu , men det tar lite emot. Men nu intalar jag mig sjælv att jag istællet kan uppleva kanske 60-70 julaftnar till de kommande åren, det får bli min styrka. Så får jag hoppas på att jag och Amanda hittar några andra julmysiga svenskar/norskar att fira julafton med i Sydney. Hoppas ni mår bra mina vænner! Enjoy

♥ ♥ Merry Christmas ♥ ♥ » ANGEL.GEstaircase | Flickr - Photo Sharing!
Winter dawn - Alba invernale | Flickr - Photo Sharing!♥ ♥ Merry Christmas ♥ ♥ » ANGEL.GE
It is the Christmas time » ANGEL.GEFearlessDreamer
Bilder tagna från http://weheartit.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback