Hur man mår och lite till

Hej hopp! Jag vet att jag har varit dålig på det här på sista tiden, men min dator och internet har inte varit de bästa vännerna när vi bodde på senaste hostelet. Men nu har vi flyttat igen för femte gången in till Sydney igen. Flyttade tillbaka till Wake Up där vi bodde våra första nätter, gillar det hostelet. Idag har vi varit på Bondi och solat en sista gång, imorgon kommer Michaela hit, ååå det ska bli så kul! Så nu har vi fullproppat schema framför oss med olika aktiviteter som vi ”sparat” med att gör tills hon kommer.

 

Tänkte också berätta om nyår såklart. På dagen så var vi och handlade middagsmat inne i Bondi Junction, vi lyxade till det med tacos eftersom det var det vi var mest sugna på just då. Sedan sprang klockan iväg och vi började fixa i ordning oss på rummet. När klockan var c. halv 9 tror jag så tog vi en taxi till stället där nyårsfirandet skulle ske. Vi hade bokat biljetter till ett evenemang med carnevaltema som låg längs hamnen vid Darling Harbour. Bungalow 8 hette stället. Tyvärr så upptäckte vi innan att stället inte alls lång där vi trodde. Eller vi hade smarta som vi är inte tagit reda på exakt vart det låg. Vi trodde att vi skulle kunna se de världsberömda fyverkerierna från Harbour Bridge bron jättebra därifrån men vi såg inte ett skit. En jävla miss helt enkelt. Så även om vi var besvikna och arga på oss själva dagen efter så känner jag nu att det inte gjorde så jättemycket. Nyår firade vi trots allt i Sydney och kvällen var bra som den var. Lite fyverkerier värda 70 miljoner är väl ingenting ;) Vi kommer att uppleva så sjukt mycket häftigare saker på denna resa. Och nyår kommer vi fira fler gånger, dock inte i Sydney.

 

Måste verkligen säga att jag trivs jättebra här. Jag vill verkligen inte hem någonstans just nu. Allt är så bra och jag bara älskar Sydney! Att bo på hostel gör mig ingenting. Att tvätta sina kläder i handfatet gör mig ingenting. Att leva i en ryggsäck gör mig ingenting, inte heller att äta nudlar gör mig någonting. För jag bryr mig inte så mycket om de sakerna, för jag mår så himla bra just nu!  Jag tror inte det är förrän nu jag verkligen inser hur mycket vi har att se fram emot detta kommande året, 2012 ska bli det bästa året hittills i mitt liv, och jag ger mig fan på att så ska det bli! Så nu ser jag fruktansvärt fram emot vårt kommande stopp. Vi kommer att tillringa c. 20 dagar i Ny Zeeland snart, de 8 januari drar vi dit, om mindre en  vecka! Åååå vad jag längtar! Nu ska jag ska jag snart sova, tänker på er där hemma! Puss&Kram så hörs vi snart igen! <3

Det vi såg av fyverkerierna, haha fail...

Så här går det när man trampar på sina solglasögon
när man kommer hem efter nyår i Sydney

Har tyvärr inga publiceringsbara bilder från nyår, så detta får duga ;)

Kommentarer
Postat av: Ewa

JÄD!

Datum:2012-01-04 Klockan:17:35:52
Postat av: Petris

Åååh underbart! Gott nytt år på dig fina fina tjej, saknar dig enormt!

Datum:2012-01-05 Klockan:10:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback