SKYDIVING!

Heeellluuuu!  Nu är vi i River Valley, som ligger i södra delen av nordön. Imorgon åker vi till Wellington och sedan tar vi oss vidare mot sydön. River Valley kan beskrivas som en liten håla mellan bergen kan man säga som ligger precis vid en liten sjö. Det känns verkligen som vi är och campar. Ingen teckning på något, utetoa och utedusch. Men det är jättemysigt här. Dock finns det inte så mycket att göra mer än att ligga vid sjön eller spela volleyboll som vi redan hunnit med idag. Imorgon ska vi upp tidigt och göra horse treking. Kommer nog bli coolt eftersom vi ska få rida barbacka ute i naturen. Nya Zeeland är verkligen fantastiskt när det gäller natur och landskap, ja jag låter som en tönt….haha.

 

Annars har vi de senaste dagarna varit i Taupo i tre nätter och i måndags gjorde vi våran hittills roligaste äventyr. VI HOPPADE FALLSKÄRM! Det var verkligen helt galet roligt, ska lätt göra det igen någongång. Svårt att beskriva känslan men den var väldigt speciell. Förstår fortfarande inte att jag verkligen svävade i luften. Först skulle vi göra det på söndagen men vädret var för dåligt så våra oroliga magar fick vänta en dag till. Kl 14 var det dags. Om jag ska vara ärlig var jag inte alls så nervös som jag trodde jag skulle vara timmarna innan. Jag hade så otroligt mycket energi precis innan vi skulle åka upp i flygplanet (som dessutom var rosa). Först när vi kom till ”kontoret” fick vi se massa olika videor och förslag på hur vi ville lägga upp vårat hopp. Vi tänkte att det var lika bra att ta allt på samma gång, så vi tog det dyraste paketet som kostade 600 dollar. För det fick man både hoppet på 1500 feet, alltså 60 sekunder fritt fall, minst 40 kort, DVD från två olika vinklar och gratis t-shirt. Med två olika vinklar så menar jag att man hade en kameraman med sig som hoppade bredvid dig och filmade plus att han du hoppade med hade en kamera på sin arm också.  Nu efteråt är jag väldigt glad att jag valde att filma hoppet, för filmen var galet rolig. Kan ju inte påstå att man är speciellt snygg på filmen precis ;) Har ingen dvd läsare i min dator heller så har inte hunnit se bilderna från hoppet än tyvärr, men visar dem så fort vi kommit till ett hostel som inte har 20 år gammal dator, som detta hostelet har.

 

 

Tillbaka till hoppet. Vi fick först vänta i kanske 1-2 timmar innan det var vår tur så nervositeten kröp långsamt fram medans vi stod där och tittade på alla andras hopp. Vi hoppade samtidigt som 3 andra tjejer. Michaela hoppade först av oss, jag sen och Amanda sist. Det var inte förrän jag såg Michaela hoppa som den verkligen klumpen i magen kom och jag insåg att jag verkligen var där jag var. Sekunderna som jag satt där på kanten av flygplanet var helt sjuka, jag kommer ihåg att jag tänkte; vad fan gör jag? Om jag ska vara ärlig så minns jag inte så speciellt mycket av själva lämnandet av planet och första sekunderna när man hoppade men jag minns att jag tappade andan och bara skrek. Det är sjukt svårt att beskriva känslan man hade under hoppet i text men ni som hoppat själva förstår nog vad jag menar. 1 minuts frittfall kändes som 20 sekunder och när fallskärmen tillslut vecklade upp sig kände jag enorm lättnad. Dock fick jag väldigt ont i öronen på grund av lufttrycket så kunde inte riktigt njuta av adrenalinkicken till fullo. Men sedan när fallskärmen var uppe så kunde jag åtminstone hinna titta lite på utsikten som var över Tauposjön. Jag fick även pröva att styra fallskärmen själv.

 

Kvällen firades med utgång som vanligt…hehe. Det har blivit lite mycket utgångar på sistonde men man lever bara en gång, sova kan man göra någon annan dag. Nu sitter vi här alla tre med varsin dator och tar det lugnt. Ser fram emot den kommande veckan på sydön. Hoppas dock att ryktet om att det är 10 grader där inte stämmer! Då får vi gå i ide eller nått. Idag och igår har vädret varit fint, har dock blåst ganska kallt, så vi saknar trots allt stranden. Men det kommer det kommer…. I Australien kommer vi nästan bara besöka stränder uppåt kusten, här prioriterar vi äventyr! Hoppas ni mår bra och att ni inte fick ont i ögonen av denna långa text men hade svårt att skriva mindre helt enkelt. Hörs snart igen! PUSSS

 

Vi skrev i händerna för att det skulle vara kul på filmen men
det syntes inte på min film tyvärr.


Hahaha så jävla fula...


Kommentarer
Postat av: Ma+Pa

HÄFTIGT!! Jag är jätteglad att du inte berättade det här innan!!! Längtar tills vi får se kort och DVD!!

Pussåkram

Datum:2012-01-17 Klockan:12:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback