SP3G

Jag vet att morgondagen kommer vara en dag att alltid minnas, och jag är helt överlycklig över att den äntligen är här, MEN det är med gråten i halsen och tårar i ögonen som jag måste säga hej då till mitt liv de senaste 3 åren. Jag älskar min klass, ni är bäst!

Jag kommer så väl ihåg när jag förväntansfullt gick till långsidan på skolan, dagen innan jag skulle börja ettan. Jag gick fram till en klasslista letade upp mitt namn, och läste alla de namn på de som skulle gå i min klass. Jag började ettan, klarade ettan och vips så började man tvåan. Då blev våran klass uppdelad och fler personer började i klassen, "amerikanarna" som hade bott i USA ett år. Och då blev våran klass fullständig, så som den idag ser ut. Vi är 28 glada elever och visst kan vi alla säga att det säkert har varit tuffare än vad vi trott, och vi har verkligen kämpat, men sedan kallar vi nu oss för SP3MVG också ;) Jag tror aldrig jag hade klarat dessa tre åren utan er vid min sida, utan er hade jag aldrig haft orken att gå till skolan.

Jag vet att det är ganska löjligt att sitta här och fälla en tår men jag är så fruktansvärt lycklig över att jag ens har fått träffa den absolut underbaraste klassen. Och jag vet att detta låter töntigt och klytchigt.

Vi har också samlat på oss många minnen, går inte att räkna upp alla men vi får inte glömma våran första klassfest, vi får inte glömma våran innebandytalang i innebandynatta ;) Vi får inte glömma alla middagar, tjejkvällar och klassfester. Vi måste minnas allas underbara glädje och våran sammanhållning. Jag kommer sakna tokigheterna på lektionerna, morötterna i bamba, och allas goa kramar. Men framförallt får vi inte glömma våran resa till Bryssel. Det är en resa som jag aldrig kommer att glömma. Vi är tokigaste klassen, galnaste klassen och vi vet om det :)

Jag hoppas att vi många kommer ska få träffa varandra igen, men det är upp till oss själva. Tack för facebook ;) Jag hoppas att få se alla återsamlade för att se vad som blev av oss. Någon kanske är Sveriges statsminister och genomför alla fantastiska idéer som vi diktade ihop här under gymnasietiden. Någon annan kanske har blivit lärare, och lär ut de saker vi faktiskt lärt oss tidigare, någon kanske  sitter i kassan på konsum, men det duger också bra för jag vet att vi alla vet att vi lärde oss saker här som vi kommer att ha nytta av i livet. 

Imorgon kommer vi stå där så kallade röda trådens slut. Men för vissa betyder det mållinje och för andra betyder det en start på någonting nytt. För mig tror jag att det bästa av livet börjar nu, det sägs så i alla fall.
Hur som helst ska vi i alla fall gå ifrån skolan för att söka nytt liv och ny kunskap. Vi har redan haft en lång resa fram till där vi nu är men efter 12 långa år i skolan är detta ännu inte slutet. Faktum är, livet har knappt börjat.

Dessa tre år har varit de bästa åren i mitt liv, och jag är så glad över att SP3G har varit med mig i dessa år.

Men som jag just sa, så är det bara en fas, och alla faser måste ta slut. Och JA, jag är ledsen, det tar emot att inte få se allas glada ansikten varje gång man går upp för den långa trappan, jag kommer sakna allt! Det är er jag kommer sakna, SP3G, för skolan kommer väl ingen sakna? Det är gemenskapen som kommer fattas. Nu har jag inte mycket mer att skriva, det blir bara värre då, nu ska jag bara tänka på morgondagen och hur jävla kul vi ska ha på flaket! :D

För nu är den här tiden över, denna storm är förbi.

LYCKA TILL,
FÖR NU ÄR VI FRIA.

Och tillägg som Jossan sa i hennes tal, SNYGGAST PÅ ARANÄS, SMARTAST I KUNGSBACKA, FULLAST I BRYSSEL OCH BÄST I VÄRLDEN :D 


Enda kortet på hela klassen jag har på datorn, tvåans klassfoto ;)

Kommentarer
Postat av: Vican

Jag gråter så fint skrivet kajsis <3 <3 tusen hjärtan till dig underbar

Datum:2010-06-03 Klockan:20:00:04
Postat av: Michis

Instämmer med Vican! Fick faktiskt tårar i ögonen när jag läste allt det fina du skrivit =) Imon ska vi ha den bästa dan i våra liv!!! Wooohoooo <3<3<3

Datum:2010-06-03 Klockan:20:42:34
Postat av: julia

vadå tårar i ögonen michis? jag storbölar! seriöst! usch jag kommer sakna oss, underbaraste klassen! <3 underbaraste åren! <3

Datum:2010-06-03 Klockan:23:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback