Dagens gärning

Idag har jag jobbat 10-19. Det är det skönaste passet om jag får säga det själv. Idag gick det riktigt bra med, vi sålde jättebra, det var kul. Vi får 50 % på all mat på jobbet så idag kombinerade jag ihop min egen sallad till lunch, jag tog ganska mycket då jag orkade inte allt. Sedan när jag gick hem så såg jag ännu en gång den uteliggare som suttit framför vårat café med sin tiggkopp i två dagar nu. Jag gillar inte tiggare men jag kunde inte låta bli att tycka väldigt synd om honom, han såg så hungrig ut. Så jag tog upp min sallad som jag förmodligen ändå skulle slänga när jag kom hem och frågade snällt på norska om han ville ha den. Jag tänkte, det värsta som kunde hända var väl att han tackade nej. Men ett sådant leende som han fick och sådana tindrande ögon var det längesen man såg. Han blev helt överlycklig och tackade mig ungefär 10 gånger. Tänk att man kan bli så glad över lite sallad, grönsaker och ägg. Som om han inte ätit på veckor.
Så nu känner jag mig med ganska lycklig, trots att jag har ångest över att vi inte hittar någon lägenhet. Jag känner verkligen att jag gjorde dagens gärning. Nog om det för nu är det fredagskos hemma, bara jag och Mandan hemma, vi kollar just nu på dobidoo och deppar över att vi inte har fyran så vi kan kolla på idol. Det får duga helt enkelt. Imorgon jobbar jag från 08:30-17:30, sedan är det nog utgång eller fest. Amanda ska på personalfest, vad jag hittar på vet jag inte, vi får se helt enkelt. Nu ska jag mysa lite till, saknar er hemma! PUSSSSS Enjoy

Kommentarer
Postat av: BK BALDER

Du kan ju alltid komma på LISEBERGS PERSONALFEST!!!!!!

Datum:2010-10-10 Klockan:00:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback