Knarkhund, spänning och drama ;)

ni få höra om min annorlunda bussresa i söndagsnatt. Precis när jag igår hade somnat så vaknade jag igen av att det blev jätteljust i bussen. Va fan tänkte jag, varför kan de inte låta mig sova. Då var det en norsk kvinna som lös alla i ansiktet och sa med en mörk röst: Kan jag få se legitimation tack. Visst tänkte jag. Sedan märkte jag att två stycken andra män gick runt på bussen och intervjuade alla resenärer. Då var klockan 05 ungefär. Till mig frågade dem massa frågor, som om jag vore misstänkt. Haha. Det var spännande, inte alls läskigt. De frågade vart jag var på väg, vad jag gjorde i Oslo, hur länge jag varit där och vem och vilka jag bodde med, nämnde såklart inga namn men dessa frågor frågade de nästan alla. Mannen som satt framför mig var afrikan och kunde varken norska eller svenska. Några få engelska ord kunde han dock. Han fick i alla fall fram att någon skulle hämta honom på bussterminalen i Oslo. När de sedan frågade om han hade nummer till denna personen så sprack det. Han blev arg och ”tullpolisen” förstod att något var konstigt. Då fick alla vi resenärer gå ut ur bussen och ta våra väskor som låg i bagageutrymmet. Sedan när alla hade tagit sina väskor så var det en väska kvar som tydligen inte tillhörde någon. Tidigare så hade den nigerianske mannen sagt att han hade en väska när polisen frågade men nu hade han tydligen inte det längre. Då kom det på en knarkhund på bussen och började sniffa på allas väskor, han sniffade på min rosa väska länge haha, blev lite rädd nästan men han kanske gillade lukten av ballerina kladdkaka ;) hehe.

Tillslut fick vi gå in igen och sätta oss, men inte den nigerianske mannen, han fick ta av sig sina skor och tröja och följa med poliserna. Sedan efter kanske 20 min till så kom poliserna tillbaka och pratade med chauffören, jag satt ganska långt bak men ändå kunde jag höra att det var knark de pratade om. Sedan kom poliserna in igen för att intervjua alla om ”knarkmannen” som jag nu kallar honom. De frågade om någon visste om han gick på i Malmö, Köpenhamn eller Göteborg, men det var någon som hade lagt märke till det. Det enda de då kom fram till var att knarkmannen hade en väska i bagageutrymmet för det var en kille på bussen som komihåg att han råkade trampa på knarkmannens fot vid bagageutrymmet, och vad gjorde knarkmannen där om han inte hade bagage liksom? Tillslut kunde vi åka vidare, utan knarkmannen såklart. Då var klockan 06:15. Så jag kom till lägenheten kl 8 imorse och sedan skulle jag upp 10:15. Så nu ska jag sova hade jag tänkt, imorgon ska jag nämligen 05:30.
Enjoy


Detta var exakt ett års sedan, hur sjukt är inte det? Snart är man gift med villa och barn, haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback