XLNT

Tjolahoppsan! Vaknade vid 12 idag, sedan åt vi en bamsefrukost bestående av ägg, mackor, kaffe, yougurt, musli, välling, jordgubbar och vindruvor ;) och nu har vi precis ätit en fin middag. Vi diskade och Kriss lagade mat. Potatisklyftor, kotlett bjöds med på idag. Idag har både jag och Amanda varit lediga så vi var inte utanför dörren förrän kl 16 då vi gick och handlade lite välbehövliga saker, såsom bröd, gräddfil, morötter och gurka. Nu är det snart söndagsmys tror jag ;)

 

Igår var vi som sagt ute i denna staden, för at upptäcka Norges uteliv. Det var inge vidare alls om jag ska vara ärlig. Vi var på ett ställe som hette XLNT, tydligen det ”bästa” stället för de som inte kommer in på 20 – ställen, och vi tror inte vi gör det. Nästa gång ska vi nog försöka. Stället var ganska litet, 150 inträde + 30 garderob. Och en cider på det. Denna lilla utgång gick alltså på 300 svenska kronor, ett rån kallar jag det. Helt sjuka priser här. Jaja, men kul hade vi iaf. Kriss sa att det skulle vara som mingel, men både jag och Amanda erkänner här att mingel är 10 gånger bättre... :P

 

Sedan fattade dock inte vad många personer sa, norskan är svårare när folk är alkoholpåverkade tror jag ;) Träffade svenskar också, från växjö, skönt att känna sig lite ”hemma” när man är vilsen i Oslo.

 

Idag har vi bara tagit det lugnt. Hann se på ett halvt idol avsnitt när våran granne på 3 com var inne, annars funkar som sagt bara internet i fönstret i vardagsrummet och där kan man inte se serier på grund av internetanslutningen. Lite segt.  Vi kollade även lite på Emil i Lönneberga som gick på tv, haha. Nostalgi.

 

Update angående lägenhet:  Vi skulle på en visning idag men igår fick Amadeus ett mail om att den tydligen inte var ”till för två”. Jaha. Men som det ser ut nu så ska vi iaf på en visning på tisdag. Hoppas den är bra.

 

Nu tänkte jag ta och skära lite gulerötter och agurk som det så fina heter på norska till våran lilla ”dippkväll” haha. Enjoy

Tänkte avsluta med ytteliggare en liten norsk ordlista:

 

koseligt mysigt

rolig lugn

Sylte – Maja Kröse-Maja ( i Emil i Lönneberga ni vet)

romme gräddfil

melk Mjölk

- ha deee Ett ord som används jämt, typ som hejdå, sägs helst i det ljusaste tonläget du kan också…

brindebaer hallon

spillopper hyss

hvem, hvit, hvarför vem, vit, varför

sukkertoystenger polkagrisar

akurrat precis, typ

 

Vår delikata frukost i morse

Amanda och hennes favoritmagasin KING ;)


Och Kajsa busar....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback