första dagen på nya jobbet

Hejhopp! Okej, varning för ganska långt inlägg. Är jättetrött och inproppad med massa information i hjärnan men måste blogga av mig känner jag. Började mitt nya jobb klockan 12. Hade såklart lite klädpanik i morse, har aldrig haft ett jobb där man får ha sina egna kläder förut, men det gick bra, valde att ta på mig rätt vanliga kläder om jag får säga det själv. Kom dit och allt gick bra. Jobbar heltid med en kille till, han heter Kim. Så då var det bara att börja lära... Butiken har massa märkeskläder, främst Jeans. Har ingen koll alls på modeller, storlekar, utsvängda, tahta, suprör, bootcut, slimfit, curved, high waist, low waist, men listade ändå ut det jag behövde. När kunderna frågade mig så kunde jag ändå hjälpa till så gott jag kunde. Ska tydligen få någon jeanskurs någon kväll så jag kan lära mig mer vad som passar vilken kroppsform och person. Hela affären består nästan av salg (rea) nu. För de har precis stängt en annan butik så vi har fått massa rester som vi ska sälja ut. Så just nu är det inte så mycket nytt, ganska gräsliga saker på rean om jag får säga det själv. Nyheterna till hösten och nya märken kommer in på fredag, så det ska bli kul. Kunderna är ganska speciella ibland också, har fått massa konstiga frågor om allt möjligt. Jag är ju heller inte van vid klädesfrågor på norska om man säger så, men allt gick fint, gjorde så gott jag kunde. Det skönaste var nog att jag inte behövde stressa så mycket, om man jämför med tidigare jobb, kunde göra allt i egen takt, men ändå snabbt liksom. Känns jättebra, och allt var inte så svårt, fick dock bara lära mig basicsaker. Så imorgon är det nog något nytt. :) Sedan fick jag reda på att jag får välja ett par jeans och en tröja att få, som man ska ha på sig ibland för att representera butiken. Så idag när det var lite folk så fick jag prova massa jeans, hittade dock inga superfina, men sjukt nice att man får ett par! Hoppas jag hittar ett par snygga snart. ;) Butiken har också Abercrombie & Fitch. Älskar det märket, kommer ihåg när jag var i London, levde ju som en prinsessa i den butiken. Vi har dock inte jättemycket utbud men kommer nog få in mer till hösten. Längtar! :D Hmm.. vad hände mer? Det kanske räcker för idag? Hihi, sitter här och verkligen försöker tänka men kommer inte på något mer kul att berätta. Dagen gick ändå ganska fort. Vad ska jag ha på mig imorgon? haha, ska sova på saken. Puss och God natt! Enjoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback