5-6 december

5 December – Resedagen
Gick upp tidigt, trött som ett as kunde inte somna förrän jättesent, Resfeber. Nervös, exalterad men ändå lite ledsen klarade jag av dagen fint. Therese och mamma var med mig hela dagen. Vi var på banken och fixade lite och köpte det sista. Sedan var det dags för det värsta, trodde jag.  Jag hade föreställt mig ett stort tårkalas på flygplatsen, att det helt enkelt skulle vara värre att säga hejdå. Men det blev inte alls lika känslosamt som jag trodde. Jag tror det beror på att jag fortfarande inte fattar att vi faktiskt är här nu och att jag inte kommer träffa Sverige och alla på 8 månader. Jag har inte förstått det än på något sätt, så känslorna kanske kommer senare. Men det blev trots allt lite tårar nedför kinderna när vi i våra myskläder lämnade Landvetter, i alla fall för föräldrarna ;)

 

6 december
Nu cirka 20 timmar senare är vi äntligen framme i Sydney! Både benen och huvudet är riktigt trötta men vi klagar inte, vi är ju trots allt framme. Allting gick fint och mellanlandningarna var i tid. Vi mellanlandade i Helsingfors och Bangkok. På första planet till Bangkok så bestod maten av vanlig flygplansmat… inte så värst gott helt enkelt. Men vem är ett fan av flygplansmat? Allt känns bara väldigt konstgjort och plastigt tycker jag, dock bestod efterrätten av en mer smaksensation nämligen kex, brieost och lit­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­e vin på det så vi somnade nöjda och mätta trots allt. När vi landade i Bangkok fick vi en stor värmechock, och tänkte att vi gärna skulle stannat här i någon vecka innan vi åker vidare men vi återkommer ju till detta paradis i vår.
Det fanns jättemycket filmer och serier på båda planen så vi var inte uttråkade i alla fall.  Jag har alltid haft väldigt svårt att sova sittandes och så blev det nu med, vet aldrig vart jag ska göra av mina ben… haha. Men somnade någon timme i alla fall. Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra, ska utforska staden lite, ta dagen som den kommer och se vad Sydney har att erbjuda. ­­­­­Hoppas ni har det bra hemma i vinterkylan, här är det just nu cirka 20 grader och lite halvmonligt men klockan är bara 9. Sitter på McDonalds och lånar lite WIFI, känns som vi kommer hänga här en del ;) Kl 10 får vi checka in på hostelet, då ska vi duscha, haha är så sjukt äckliga! Men vi  hörs snart igen! Tänker på er! Pusssss

Har inte orkat ladda upp några bilder på datorn än så det kommer i veckan istället! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback