Market City

Idag har det varit lite bättre väder, inte så mycket regn men inte ssol heller. Så idag gick vi till Market City som var en jättestor galleria med massa marknadsstånd på nedervåningen och vanliga affärer på resten av våningarna, sista våningen hann vi inte med så det får vi ta någon annan dag. Köpte oss lite mat på fruktmarknaden, hur billigt som helst! Köpte även varsitt par flipflop, med Austalensiska flaggan på. Sedan köpt jag mig också en bikini, även den med Australensiska flaggan på. Trekantsbikini med volanger, jättesnygg! Kostade 20 AU vilket motsvarar ungefär 170 svenska kronor. Synd att vi inte kan använda den bara ;). Skulle köpt en svart kjol med men den jävla tanten (ursäkta språket) var så himla otrevlig så jag gick därifrån. Först såg hon jättemmisstänksam ut mot mig hela tiden som om jag var en tjuv. Sedan när jag skulle prova så blev hon sur. Sedan när vi skulle gå sa hon detta:

Tanten - Are you going to bye it?
Jag - Maybe, i will look around and maybe come back.
Tanten - No you have to pay now.
Jag - But i don´t no if i wan´t it so i will come back later.
Tanten - Bloody hell
Sedan fick vi en utskällning om varför vi inte gick i skolan som normala människor och sedan insisterade hon till att vi hade tagit någonting så hon var tvungen att kolla i mina påsar och i min väska eftersom hon trodde att Amanda hade smugglat in kläder till mig när jag provade. Jag som ville ha kjolen, men tänker absolut inte köpa den av den kärringen.

Nu sitter vi här på golvet i korridoren, med varsin dator. Det är för kallt för att gå ut, vi är för trötta för att gå till baren, så nu laddar vi inför walking guide tour imorgon och utgång på kvällen! Vi har en kille från New York i vårat rum, han är jättetrevlig och bjuder på godis, haha. Men han hade redan rest i hela Europa, Sydamerika och Asien och han var i både Sverige och Norge, han sa att Norge var jättefint och när vi sa att vi bodde i Oslo innan så frågade haan direkt om vi var partysweeds, hahaha.. Även det ryktet sprider sig. Nu ska vi försöka hitta några lika trötta som vi som vill spela kort. Puss på er! :)
På flygplatsen i Bangkock

Äter lite godis, hihi

Älskar flygplansmat.......NOT


Kommentarer
Postat av: Ewa

Kommer ihåg när du frågade mig en gång när du var typ 12 om du fick säga j-la kärring och det fick du - nu var det också befogat.....

Pöss love you

Datum:2011-12-08 Klockan:12:04:47
Postat av: Petris

Åhh ni verkar ju ha det super! Saknar dig, hälsa amanda!

Datum:2011-12-08 Klockan:22:34:42
Postat av: Michis

Haha, jag har bara hört om alla trevliga o avslappnade Aussies, vad besviken jag blir! Aja, kanske undantaget som bekräftar regeln?

Datum:2011-12-11 Klockan:21:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback