jævla sopbil

Ær på jobbet, idag børjade jag klockan 9. Alltså skulle jag gå upp klockan halv 8! Vaknade klockan 6 av den jævla sopbilen! Vi bor precis øver våran lægenhetshus sopstation, dær alla sopkontanier ær. Saken ær att vi bor på 6 våningen så vi borde inte støras alls, men jag vaknar alltid!! De håller ju på i typ 1,5 timme med. Måste den tuta nær den backar? Blir galen! Dessutom sover alltid Amanda och vaknar aldrig. Så nu ær jag førbannad før att jag ær trøtt. Hade 1 timme på mig idag att dammsuga butiken och jag ær redan klar. Så sitter jag på facebook, funderar på att gå och køpa kaffe. Frågan ær om jag vågar læmna butiken, tror inte det :/ Imorgon ær det lørdag, jobbar 9-17, sedan ska vi laga mat, jag och min sambo. Jag ær superførkyld fortfarande så vi ska inte ut, dessutom har vi inte råd att gå ut varje helg om vi ska spara. Så denna helgen blir en lugn helg, mysigt! Nu ska jag snart øppna hær. Ha en fin dag! hoppas ni førstår med norskt tangentbord. Enjoy




Hær jobbar jag :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hallå!! :)



Emelie heter jag, 19 år från Linköping. Hamnade på din blogg nyss av en slump. Vart positivt överraskad när jag såg att du var i Oslo och jobbade. Hehe, när jag ändå är inne kan jag lämna ett spår efter mig tänkte jag.



Kanske få lite tips? Jag ska nämligen åka till Oslo 17e september och söka jobb. Hittills har det gått trögt. Har redan vart där en vända och bara sökt, och åkte sedan hem.



Du verkar jobba på nåt sjysst ställe! Drömmen är ju att jobba i klädbutik, men verkar vara svårt med heltid. Har du förslag på vart man kan gå? Eller om du haft nåt roligt jobb innan man kan kolla upp. Det är svårt att tänka outside the box när man bara sitter hemma och söker.



Jag kikar in här om ett par dar och tittar om du svarat, skulle vara jättesnällt :)

Kram Emelie

Datum:2011-09-05 Klockan:21:56:50
Postat av: Kajsa

Hej Emelie! :) Vad kul att du hittade min blogg. Jag har bott i oslo i ett år snart och trivs jættebra. Ååå det ær svårt med tips, men har du lægenhet? Om inte så ær det bra att hitta det først innan du søker mer jobb før jobb ær inget problem, det kan dæremot lægenhet vara, ska du flytta upp med flera? Jobb i klædesæffær kan tyværr vara svårt jag, jag søkte också det førsta gången jag åkte upp før et års sedan. Inte många klædesaffærer som vill ta emot "nya" svenskar. Men nu efter ett år i oslo så har jag æntligen hittat mitt drømjobb kan man væl sæga. Jag jobbar på Jeans lab som ligger i køpcentret Oslo City. Innan jobbade jag på ett stælle som heter BIT. Det ær en cafekedja som finns runt om i Oslo. jag vet att de søker personal hela tiden så om du vill vara sæker på jobb så søk dær! Finns på Oslo City, Byporten och Universitetsgatan om du kænner før att søka. Kan næstan garantera dig jobb dær! :) Bara læmna in cv! Annars har jag inga konkreta jobbtips, bara gå runt och læmna in cv, kan vara lite sent nu men gør ditt bæsta! Lycka till!

du får gærna maila mig om du behøver mer hjælp!



Kram Kajsa

Datum:2011-09-06 Klockan:10:25:55
URL: http://kajsafri.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack för svaret :) Hehe, sammanträffande. Jag sökte faktiskt på BIT när jag var där för några veckor sen och de ringde igår. Faktiskt de ända som hört av sig. Så hoppas på intervju när jag kommer upp!



Jag och min kompis ska bo i en 2a i Majorstuen. Hyr i andrahand av två andra tjejer som inte bor där för tillfället. Så det är löst :)



Jag fortsätter att följa din blogg för att inspireras av dig och det norska livet :) kram

Datum:2011-09-07 Klockan:08:56:32
Postat av: Kajsa

HAha jaha. vad kul! :D Jag jobbade dær i 10 månader. INtervju tror jag sækert på! Lycka till! :D Aa jag bor næra majorstuen, frogner, vad kul :)



Gør det! :D Kram kram

Datum:2011-09-07 Klockan:21:36:42
URL: http://kajsafri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback