Koh Samui

Hejsanhoppsan! Nu är vi på Koh Samui som ligger vid thailands östkust. Först kan jag ju börja skriva att vi lever. Det var tsunamivarning i Thailand igår men som tur var bodde vi på rätt kust och det blev ju inte ens någon våg. TUR! När vi kom hem från stranden igår så satte vi på tv:n som vanligt. Snubbladde då in på BBC news av en slump och hörde då att det var tsunamivarning. Fick lite smått panik om vi ska vara ärliga och tänkte ut en flyktningsplan över taken, mer hann vi inte förrän de rapporterade att tsunamivarningen bara gällde västkusten av Thailand. PUh....Vad gör man inte för lite spänning i vardagen? ;)
Vi bor i ett sött litet guesthouse med musse pigg ovanför sängen och rosa pantern på väggarna. Gratis kaffé, vatten och DVD i massor, så klaga gör vi inte det minsta. Dessutom har vi tillgång till solstolar vi stranden. :) 5/5 toasters. :D
Igår bestämde vi oss för att kolla in vad Koh Samui partyliv hade att erbjuda. Åkte tuktuk in till Green Mango där tydligen bästa festen höll till. Jaa kul hade vi ju men kände oss otroliggt små då det mest kändes som alla var 40 +. Men dansa kunde man iallafall göra. Idag har vi inte gjort så mycket, vädret var lite grått och trist men en bok vid stranden funkade finemang. Friterad glass hann jag pröva efter middagen, spännande.
Imorgon blir jag inte bara ett år äldre utan det är thailänskt nyår här. Det är så en festival som heter Sonkran. När jag fyllde 18 var jag också i Thailand så jag vet hur det är. Man skulle kunna säga att det är en vattenfestival då folk, gamla som unga samlas på gatorna och helt enkelt blöter ner varandra med vattenslangar, vattenpistoler och hinkar. Jättekul verkligen men de började redan idag och då var det inte lika kul att bli pisseblöt helt oförebredd. Men de ska allt tas igen imorgon. Så en chilldag på stranden blir det nog inte på min 21- års dag, men vattenkrig är ju mysigt det med? Nu ska jag sova, hoppas på lite skönsång vid sängen imorgon....;)
Amandas tips 1: Säg att du har en pojkvän fast du inte har det då gubbar och småbarn stöter på dig.
Amandas tips 2: Ladda INTE ner Rat on snowboard på din iphone, man bli beroende.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback