Phi phi islands

Hejhopp! Egentligen har jag inte så mycket att skriva för vi gör inte så mycket mer än att sola och bada, äta mat och sova. Men det är skönt. Efter en lugn vecka här i Krabi är vi sjukt laddade inför nästa destination: Koh Phangan och månadens full moon party. Förväntningarna är skyhöga! Är faktiskt ganska trötta på krabi nu, man har ätit på alla resturanger och varit inne i alla affärer tre gånger om känns det som.

 

Igår bestämde vi oss illafall för att göra något annat. Så bokade en båttrip ut till Phi-phi öarna och öarna runt omkring. Det var riktigt fint och vi hade en skön dag ute på havet. Snorklade mycket. Vi båda hade varit på liknande urer innan till phiphi men det vaar värt att se en gång till. Amanda var i Thaiand för 2 års sedan och jag för 3 års sedan. Firade min 18-års dag i Thailand och nu ska jag även fira min 21-års dag här. Galet! Vädret var dessutom jättefint så bättre kunde det inte bli. Hörde sedan när vi kom tillbaka (lagom till eftermiddagsregnet) att det hade varit en cyklon över krabi, så vi hade tur att vi var ute på phi phi.

 

Nu ligger vi i våra sängar och tar det lugnt. Det började regna redan vid tre idag, så nu ligger vi här och kollar på amerikanska serier, har 54 tv-kanaler på hotellet, dock bara fåtal engelska. Ikväll blir det 250 bath (50kr) buffé för att lyxa till det. Dyrt tycker vi, haha snål är vad man är. En liten massage skulle heller inte sitta fel. Nej nu ska jag sluta göra er avundsjuka, men ville bara säga att vi lever och har det underbart! J


Kommentarer
Postat av: Ma+Pa

Det måste vara underbart att inte göra mycket mer än sola och bada - tänk på hur ni hade det för 1 år sen - jobb, jobb och mer jobb!! Det här är ni värda..

Pussåkram

Datum:2012-04-03 Klockan:14:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback