Noosa

Hejsan igen! Nu sitter jag i Rainbow Beach. Har stannar vi bara en natt innan vi imorgon kl 6 aker vidare till Fraiser Island. Skont att bo i en riktig sang med riktigt badrum for en natt eftersom vi bott i ett bushcamp de senaste dagarna. Vi kom nyss fran Noosa vilket innebar att vi bodde i talt. Forsta natten fick vi det "lyxiga" rummet, da fick vi sova i hangmattor i ett rum. Sedan de tva sista natterna sov i i talt, som dessutom egentligen bara var gjord for tva personer. Bada dagarna paddlade vi kajak till tva olika strander. Forsta dagen paddlade vi jattelangt, pa tillbakavagen var det motstrom ocksa men vi kom tillslut hem. Jag, Michaela och en tysk kille som hette Sascha paddlade tillsammans medans Amanda fick paddla med tva andra tyskar som hette Finn och Gerhald. Man var tydligen tvungen att ha en stark person langst bak i kajaken namligen. Andra dagen var man inte sa varst motiverad att paddla men denna gangen behovde vi inte alls paddla lika langt. Man kande verkligen att man levde i bushen. Allt var valdigt simpelt, man rostade brod pa spisen, borstade tanderna i en trastam, gick pa toa med grodor och sov i talt. men det var roligt att gora nagonting som man inte brukar gora, fick tillbaka lite scoutkansla. Valdigt mysigt stalle och man kom nara varandra. Det andra negativa var val myggen, de var verkligen overallt och anfoll en fran alla hall och kanter. Michan har over 150 stycken och jag har kanske 50. Man var tillochmed tvungen att spraya rumpan med myggspray nar manb skulle ga pa toa pa morgonen.... Galet jobbigt pa natten och imorgon aker vi vidare till ytterliggare ett myggstalle. Men vi har myggspray sa hoppas den hjalper lite atminstonde. Mina myggbett ser ut som stora bolder pa ryggen, jattefint verkligen ;). Nu hinner jag inte skriva sa mycket mer. Men far beratta mer nasta gang jag har internet. Finns tydligen inte ens duschar pa Fraiser sa internet ar nog inte att tala om :). Hoppas ni mar bra hemma! Puss pa er!

Kommentarer
Postat av: Ma+Pa

Vilket äventyr - hoppas inte myggen är lika irriterande på nästa ställer. Pussåkram

Datum:2012-02-11 Klockan:14:23:36
Postat av: Therese

Duschar finns det visst, jag duschade på fraser :) Men internet kan ni glömma! :) Jag längtaaar såå tillbaka när jag läser! LOVE YOU

Datum:2012-02-13 Klockan:19:10:24
URL: http://theresegranelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback