Whitsundays segling

Hejsan, nu var det langesedan jag uppdaterade. Vi har inte haft tillgang till internet pa lange. Senaste dagarna har vi hunnit med massor. Efter 1770 bodde vi en natt i EMU-park. Dar bodde vi pa ett jattelyxigt hostel och lag bara pa stranden och chillade. Sedan akte vi vidare mot Airlie Beach. Vi akte nattbuss dit sa vi kom dit kl 7 och kl 8 skulle baten aka mot Whitsundays och stora barriarrevet. Vi akte med en adventurebat som hette Apollo, som jag varmt rekomenderar. Vi hade 2 natter och 3 dagar bokade pa baten. Forsta dagen fick vi gora vart livs forsta dykning med tuber. Det var jattelaskigt i borjan tycker jag att andas, men nar man val vant sig sa var det jattekul. Tyvarr var det lite molningt den dagen vi dok sa vi sag inte sa jattemycket mer an fiskar. Men jag tycker sjalva korallerna i sig sjalva ar jattecoola att se, sa mycket farger och former. Vi hade ett dyk gratis, som ingick i varat travelpass. Men jag skulle vilja testa att dyka igen sedan nar vi kommer upp till Cairns. Men vi snorklade ocksa mycket i olika rev och da fick vi se bade skoldpaddor och stingrockor. Pa varan bat var det c. 25 personer, varav tva svenska killar fran Skelleftea. Pa kvallarna spelade vi mest kort. Apollo som vi akte med tydligen varldens snabbaste segelbat for 50 ars sedan, lite coolt anda ;) Crewet var roliga och maten var verkligen hur god som helst, over forvantningarna. Efter seglingen stannade vi en natt extra i Airlie Beach. Dar bodde vi pa noomads, jattefrascht hostel verkligen. Sa pa kvallen blev det lite mer party, hur ska detta sluta? ;) Nu ar vi pa magnetic islands. en ganska trakig o om jag far saga det sjalv, allt ar ganska dott faktiskr. Har varit har i tva dagar och imorgon aker vi vidare till ett stalle som heter Mission Beach. Vadret har har varit molnigt och trakigt sa vi har egentligen inte gjort nagat speciellt. Hoppas pa battre vader i helgen. Men vi ska val egentligen inte klaga, har 34 grader i luften och 27 i vattnet. Nu har jag snart inget internet kvar, men i Carins ska jag antligen lamna in min kraschade dator pa service sa da blir det mer bloggande och mer bilder. Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback