Hej då Nya Zeeland

Hej då Nya Zeeland. Nu sitter vi på flygplatsen i Christchurch. Väntar på att ta flyget tillbaka till Sydney, flyget går 6:30 och eftersom vi då skulle varit på flygplatsen 4:30 så bestämde vi oss för att spara 30 dollar på hostel så vi åkte direkt till flygplatsen. Har varit här sedan kl 17 och 12 timmar på en flygplats är ju inte det roligaste men slappna av gör vi iaf ;). Kommer att landa i Sydney kl 8 på morgonen.  Tänkte ta och lägga oss och sova snart på golvet här, kanske hinner se en film först innan vi somnar. Har varit i Queenstown de senaste två dagarna och det har resulterats till att vi har sovit 6 timmar på två dagar. Hehehe.. inte alls trötta ;) Idag har vi dessutom åkt buss hela dagen och det blir man ju inte piggare av.  O shit, kände just ett litet jordskalv här på flygplatsen, haha. Hela golvet skakade. Men ingen än vi verkade bry sig men hela staden känns ganska uppbyggd efter jordbävningen förra året samma tid.

I Queenstown så hann vi inte med ens ¼ vad vi skulle vilja hinna med där, kallas för äventyrsstaden. Men eftersom vi redan hade bokat flyg från NZ så hade vi inget val. I går åkte vi till ett ställe som heter Milford Sound. Där skulle det vara jättefint, skulle åka båt och se massa fin natur, vattenfall, kanske till och med delfiner om vi hade tur, MEN det spörenade hela dagen. Det ända vi såg på båtturen var en säl, hallå det finns liksom i onsala. Allting var bara mulet och i dimma så vi såg verkligen ingenting. Snacka om bortkasstade 150 dollar. Men vi kan ju inte rå för vädret så  jättebesvikna och blöta åkte vi hem igen.  Idag har vi inte gjort annat än att åka buss. Men nu ser vi fram emot 3 nätter i Sydney, ska få bo två nätter hos Linnea och Alexandra igen på Bondi, så det blir säkert superbra! Har hört att vädret i Australien är dåligt igen och när jag kollade vädret i Byron Bay som är vår första destination så skulle det såklart även regna där i 4 dagar när vi är där. Varför kan vi inte bara få ha lite tur med vädret i alla fall? ;) Får be till vädergudarna som vanligt.

Sammanfattning av Nya Zeeland: Jättefint verkligen, det är det som varit bäst att se. Vi åkte runt båda öarna med ett bussbolag som hette Kiwi Experience. Allt gick jättesmidigt och jag rekommenderar verkligen att åka med dem om man ska göra en liknande resa som vi på så kort tid. Dock önskar jag att vi hade haft mer tid på vissa platser så man kunde utforska platserna lite mer och inte behöva stressa sig igenom så som vi gjorde. Men eftersom vi har speciell tid att ta oss runt NZ och Australiensiska västkusten på grund av att Michaela har flygbiljett från Au så hade vi helt enkelt inte mer tid att ta ifrån. På varje buss hade men en guide som även var bussschafför som guidade oss lite igenom ställen där vi inte hade tid att stanna den sista vi hade hette Buzz, och han var verkligen sååå skön! Det bästa med Kiwibussarna var att man träffade så himla mycket folk, dessutom som vi gjorde och inte stannade så mycket i flera nätter så åkte vi med 3-4 olika bussar med 50 nya personer. Har träffat massa roliga människor verkligen, de flesta vi träffat har kommit från England, Tyskland eller Sverige, Känns som alla kommer därifrån. Nu ser jag fram emot ännu en bussresa i Australien och hoppas att få träffa ännu fler underbara människor! Det sämsta med Nya Zeeland var (bortsett från vädret som jag alltid klagar på) var att mina förväntningar var så stora att jag faktiskt blev besviken. Visst landskapet här är helt magiskt vackert, trodde inte det kunde se ut så som det gör här, men städerna vi besökte var faktiskt inte något speciellt att ha. Ganska tråkiga tyckte vi. Men annars så gillade jag NZ. Om man ändå åker till andra sidan jorden för att besöka Australien så tycker jag verkligen att man ska åka till Nya Zeeland också, det får man inte missa. Nu börjar ögonen gå i kors här och vi ska ta våra tusen väskor och lägga oss på golvet att sova lite, är man backpackers så är man, då sover man på golvet ;) Pussss