5 dagen på Bali

Hejsan! Nu sitter jag och Amanda här med varsin dator och dricker latte och äter chokladpudding. Idag har vädret ändå varit helt okej men annars så regnar det mest vilket gör oss sjukt besvikna. Finns inte jättemycket att göra här om det inte är fint väder. Vi är nu på Gilli Trawangan som är en av tre så kallade gilliöar. Vi beslutade oss för att bara åka till en av dem eftersom vi hört att på de andra två öarna är det mest barnfamiljer eller kärlekspar. Det finns gott om ungdomar här, vilket är kul.

 

Dagarna innan vi kom hit spenderades på två olika ställen. Utah och Padang Bay. Utah var en liten söt stad som är känt för sina tempel och elddanser som vi såg mycket av. Amanda fyllde 21 år på lördagen och jag gick upp kl 7 för att febrilt börja mitt letande efter någon slags tårtliknande sak. Tillslut bad jag snällt hotellvärden, som ägdes av en familj, om en kaka, han skrattade åt mig och kom tillslut ut från köket med en sockerkaka med kokos och två ljus. PERFEKT! Amanda blev nog lite överraskad att hon fick en sådan godbit på sängen. Dagen spenderade vi mest i shoppingstånden och i Monkey Forrest där apor klättrade på oss. På kvällen hade vi åkt buss till en annan by som heter Padang Bay. Där stannade vi mest för att vi var tvugna eftersom vi morgonen därefter skulle ta en båt ut till gilliöarna. Kvällens 21-års middag bestod av god mat på den finaste restaurang vi kunde hitta. Gröna pannkakor och svart rispudding testades som efterrätter. Nu har vi varit här på gilli i 3 dagar. Vi har inte gjort så mycket mer än att gått runt och utforskat ön.

 

Idag beslutade vi ss för att bränna lite fett och hyrde varsin cykel och cyklade runt ön. Det tog väl cirka 1 timme och på den tiden lyckades vi bränna våra ryggar fast det var molnigt. När vi hade ungefär 100 meter kvar innan slutmålet som var restaurangen där vi skulle äta lunch så råkade min cykelkedja hoppa efter att min blommiga bikiniöverdel fastnat i hjulet. Så typiskt Kajsa Fritzne. Så efter att det gått i tre delar och var inkletad i olja så fanns det inte mycket mer att göra än att slänga den.

 

Ibland undrar jag seriöst om det finns någon ond förbannelse över mig. Jag vet att jag är extremt  klumpig men under denna resan har jag haft extra otur känns det som. De första veckorna gick allt bra men nyårsdagen, alltså första dagen på 2012 så började det. Jag vaknade på morgonen och upptäckte att jag hade klivit på mina solglasögon. Efter det så har bara fler och fler saker tappats bort eller gått sönder. Jag vet inte hur jag lyckas vara så klumpig, ändå tycker jag faktiskt att jag är ordningssam och har koll på saker och ting men ändå så lyckas jag alltid ändå. Efter solglasögonen så har det som sagt bara gått utför. Min dator kraschade (som tur var kunde jag reparera den). Jag har glömt en bikini, ett nytt linne, och nya shorts inne i en dusch. Min ipod dog häromdagen och när den tillslut bestämde sig för att funka så hade jag inga låtar kvar. Dessutom så har jag har inte kvar några låtar på datorn eftersom min förra dator kraschade även den 2 dagar innan vi skulle ut och resa. Mitt pandora armband gick även det sönder för några dagar sedan och 3 berlocker tappades som aldrig hittades. Jag tappade min ögonskuggsborste i en toalett på Nya Zeeland, någon trampade på min plattång så det gick sönder, som tur var gick den att laga.  Jag köpte en rosa stor väska att ha som handbagage som gav med sig redan efter 3 veckor och sedan har jag även glömt en tröja som jag använde en gång i en säng på Nya Zeeland.  Jag fattar helt enkelt inte hur jag lyckas. Men nu har jag i alla fall skrivit av mig lite frustration och ska hädanefter hänga fast alla mina saker på mig vart jag än går och låta Amanda hålla mig i ett koppel så jag inte tappar bort mig själv.

 

Ja nog om min klumpighet, för förutom det så har vi det rätt så bra här. Även om Bali inte riktigt uppfyllde mina förväntningar så är det underbart att vakna varje dag och inse att man inte ha några som helst måsten. Man kan bara dra på sig en bikini och gå ut. Vet faktiskt inte om jag kommer klara av att dra på mig ett par tajta jeans någon mer gång ;). Här på gilli stannar vi i 3 dagar till, sedan blir det en natt i Kuta innan vi tar flyget vidare till Singapore! Då ska det shoppas! Hoppas ni mår bra, hörde att ni hade mer sol än vi! Puss så hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Ma

Lik mamma men söt ändå....

Datum:2012-03-13 Klockan:14:36:59
Postat av: Petra

HAHAHAHAHAH ALLTSÅ JAG DÖR. Du är för rolig!!

Datum:2012-03-31 Klockan:14:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback