Krabi

Hejsan! Efter lite smått stressiga dagar så är vi nu iallaafall i Thailand! Här ska vi stänna i cirka 23 dagar hade vi tänkt. Från Lankawi så hade vi bokat en färja som skulle ta oss från Lankawi till Satun som ligger i Thailand, därifrån skule vi ta en buss till Krabi. Perfekt tänkte vi, mycket billigare än att flyga. Kom till ferryterminalen i god tid, 30 minuteer innan vi behövda, duktiga tjejer. Sedan blev det dags för boardning. DÅ kom problemet. Vi hade skrivit ut våran biljett och när vi lämnade fram den så sa han att vi var tvugna att hämta ut andra biljetten i någonslags biljettkiorsk. Och hur fan skulle vi veta det? Med 5 min kvar till avgång sprang vi runt ssom två yrrade råttor för att hinna hämta biljetterna. Jag passsade väskorna och Amanda sprang. Sedan så var jag tydligen också tvungen att springa dit och visa mitt pass. Stressad som jag var hittade jag å inte biljettkiosken Amanda hade varit på. 1 min kvar. Jag tänkt nu är det kört. Men som tur var kunde en annan kille hjälpa oss och ringde istället till biljettkiosken och alllt var lugnt, puh. Men problemen var ännu inte över...när vi äntigen kom fram till Thailand så visade vi våra pass i tur och ordning då kom chocken. Visum för 2 veckor!!! 2 veckor?? Jaaa, tydligen så får man bara stanna i 2 veckor om man åker båtvägen, hur fan skulle vi veta det? Jaa, men som tur var fick vi reda på att man kunde förlänga visumen för drygt 500 svenska, så det är planen imorgon.

Efter ytterliggare 4 timmar med buss till Krabi var vi äntligen framme. Krabi Town. Och ja, dummar som vi är kollade vi inte på kartan denna gången heller när vi bokade boende. Så bor i Krabi Town. Trodde det var nära beachen, men den ligger 30 min bort med tuktuk. Hostel bor vi på så det var inte alls dyrt. Idag åkte vi till stranden. Där kom vi på den brillliant idén att det kanske lönar sig att flytta hit trots att vi bbetalat för 7 dagar i Krabi Town. Och med medräknade taxifärder (som vi ändå måste göra varje dag när vi ska till stranden) så forlorade vi bara 150 svensk var mmed att flytta. Och då bor vi på hotell nära stranden. Så imorgon tar vi vårt piick och pack och flyttar till Ao Nang där stranden ligger.
UPDATE: Har idag gjort årets träning och gick nästan 1 mil till Immigrationsverket  i Krabi, tips: TA EN TAXI! Men nu har vi iaf förlängt visum till den 18 april. Vi har nyss kommit hem från en mycket mysig massage/manikyr stund. Fredaglyx! Nu ska vvi snart sova, och drömma om att vädret är lika fint imorgon. PUSS PÅ ER

Amandas tips: Ät pizza innan du ska prova bikini, då blir det inget köp = Backpackerspoäng!

Kommentarer
Postat av: Ma+Pa

Vilka äventyr och många vuxenpoäng....

Pöss

Datum:2012-03-30 Klockan:23:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback