Boracay

Hejsan alla fina vänner och släkt! Eller vad ni nu är haha. Eftersom jag vet att min mamma är huvudläsaren på min blogg så har det varit svårt att blogga på länge eftersom världens bästa mamma är här med mig nu på Filipinerna! Sedan har denna lilla ö inte världens bästa wifi heller.  Känslan när vi mötte våra mammor på flygplatsen i Manilla är svårt att beskriva, helt underbart! Verkligen sjukt att de är här, det trodde man inte när man åkte från Sverige att mamma skulle komma hit och hälsa på oss på den finaste plats jag någonsin besökt tror jag. Precis vad vi behövde för att få nya krafter till våra sista 2 månader. Vi har nämligen bokat en flygbiljett hem till Sverige (var tvungna till det för att komma in till USA) men datumet håller vi lite hemligt ett tag, eller kanske jag helt plötsligt knackar på er dörr? ;)

 

Just nu är vi på en liten liten ö som heter Boracay. Har hört att det skulle finnas den finaste sandstranden och vatten här och så är det verkligen. Har ni någonsin varit på Phi Phi islands i Thailand så är det ännu vitare sand och ännu klarare vatten. Så man kan inte säga att vi lever mycket bättre nu. Bor för en gång skull också på lyxhotell med frukostbuffé, vi äter riktig god mat på fina restauranger, och vi klagar heller inte på att våra mammor betalar allt… ;) Bortskämda? Neej inte alls ;) Vi gör inte mycket mer än chillar på stranden och äter mat i princip. Men igår tog vi en båttur som åkte runt ön och till öar runtomkring. Då badade vi i grottor och snorklade bland de kornblåa fiskarna.  Från början skulle vi ta oss från Boracay till en annan ö men enligt rykten och komplicerade tillvägagångssätt att komma härifrån så valde vi att det var enklare att stanna på samma ställe.

 

Planerna härnäst är att vi den 24 maj åker vidare mot fettos land USA.  Första stopp är Hawaii. Det ska bli så kul att åka dit och våra förväntningar är skyhöga! Vi möter då även upp våran bästa Sandra! Woohooo! Hoppas alla mår bra där hemma, nu börjar det väl bli vår med? Jag längtar efter Sverige nu, och i sommar ses vi! Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback